Marca Costa Brava Yacht Ports per seduir grans eslores
Ports, el Patronat de Turisme i les poblacions de Roses, Palamós, Sant Feliu i l’Estartit volen atraure escales de més grans iots
Ports de la Generalitat va presentar ahir al Saló Nàutic Internacional de Barcelona la marca Costa Brava Yacht Ports per promoure els ports gironins i la Costa Brava dins de la indústria nàutica i els usuaris d’embarcacions recreatives de grans eslores. El secretari d’Infraestructures i Mobilitat i president de Ports, Ricard Font, va defensar que el projecte obre “noves oportunitats econòmiques i de promoció turística aprofitant les infraestructures portuàries” existents.
El nou segell neix després de la bona experiència de col·laboració entre el sector públic i els clubs i empreses privades establerta amb la marca Costa Brava Cruise Ports, creada l’any 2012 per promoure la comercialització d’escales de grans vaixells de creuer als ports de Palamós i Roses. En aquest cas, però, a més dels dos grans ports, també s’hi han implicat els de Sant Feliu de Guíxols i l’Estartit, a més del Patronat de Turisme.
Els objectius de partida són diversificar una mica més les activitats portuàries i sumar esforços per atreure el mercat dels iots a la costa gironina, que porta un perfil de turista d’alt poder adquisitiu pel clima, el paisatge, el patrimoni cultural, la gastronomia i l’ampli ventall d’oci. Font va destacar la importància d’aquesta iniciativa: “Tenir un mercat potencial que ara podem atreure perquè existeix un producte al darrere i unes infraestructures de qualitat.” El pla d’accions preveu la participació en les principals fires i esdeveniments del sector i un catàleg promocional, entre d’altres.