economia
Seat diu sentir-se “molt contenta” d’estar a Barcelona
L’automobilística, però, demana un context polític i judicial “estable” que permeti prendre decisions a llarg termini
El fabricant ja ha superat al novembre el total de vendes que va fer el 2016
El president del consell d’administració de Seat i vicepresident mundial de compres del grup Volkswagen, Francisco Javier García Sanz, ha assegurat aquest matí que Seat està “molt contenta d’estar Barcelona” i que no veu motiu per a canviar aquesta sensació. Això sí, el responsable de la firma automobilística ha remarcat que l’empresa necessita un entorn “polític i judicial estable que ens permeti prendre decisions a llarg termini”.
En un esmorzar informatiu a la capital espanyola, on ha coincidit amb el ministre d’Economia Luís de Guindos, García Sanz ha destacat la vinculació de la marca amb Barcelona i ha recordat que la seva principal responsabilitat és assegurar el benestar dels seus treballadors i fer créixer la companyia.
De fet els números de Seat són bons i les vendes així ho mostren. La firma ha comunicat també avui que va vendre fins al novembre 435.500 vehicles a tot el món, una xifra que suposa ja superar el total de vendes que la marca va fer durant tot el 2016. Les bones xifres s’expliquen pels forts increments de vendes en els principals mercats, com Alemanya, on han crescut un 14,8%, o el Regne Unit (18,3%). També entre gener i novembre la firma ha registrat increments de vendes de dos dígits a mercats com Turquia i només el mes de novembre ha venut un 18,7% més a tot el món en comparació al mateix mes de l’any passat: “Estem completant un darrer trimestre molt positiu i això suposa un final immillorable per a un any en què ens hem convertit en una de les marques que més creix a Europa”, ha destacat el vicepresident comercial de Seat, Wayne Griffiths.
El nom del nou SUV
Seat tenia previst anunciar el nom guanyador per a batejar el seu nou SUV, el més gran que començarà a fabricar l’any que ve, a mitjans d’octubre. A pesar d’això va optar per ajornar-ho davant l’entorn polític a Catalunya i García Sanz ha explicat avui que ho anunciarà l’any que ve, quan ho consideri “adient”. Els finalistes en la votació popular que va organitzar la marca són Alborán, Aranda, Ávila i Tarraco.