Economia

comerç

El comerç d’Olot frena i compensa l’èxode dels compradors joves

Una enquesta revela que li cal apostar més per les xarxes i obrir l’entrada a més franquícies

Els clients d’altres comarques ja són un 30% del total

El comerç d’Olot ha compensat la fugida de compradors joves i ara s’ha fixat com un dels objectius principals recuperar aquest segment de clientela, situat entre els 31 i 45 anys i que representa un 27% del total. Espera que hi ajudi l’obertura de noves franquícies i l’oferta de marques per a aquest públic atenent al fet que més d’un 60% dels botiguers consultats en una enquesta afirmen que el volum de clients en general ha augmentat.

L’enquesta Comerç Plus, que l’àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament d’Olot ha dut a terme, indica que els comerciants han començat a fidelitzar els joves a través de la creació de nous canals de comunicació. Gairebé la meitat tenen pàgina web i un 72% són a les xarxes. El regidor de Promoció Econòmica, Estanis Vayreda, i el president de l’Associació Comerç Olot, Jordi Rovira, han coincidint en el fet que hi ha camp per córrer quant a vendes en línia.

Tot i això, la fugida s’ha compensat també amb l’increment d’un 20% durant els últims dos anys de compradors d’Osona, el Ripollès, l’àrea metropolitana de Barcelona i el Ripollès, que ja representen un 30% del total. Vayreda ha indicat que l’obertura de túnel de Bracons i la millora de les comunicacions als de Capsacosta hi han contribuït decisivament, però també l’aposta de l’Ajuntament per mantenir i potenciar el centre com a principal zona comercial d’Olot amb campanyes específiques amb l’ACO i propostes per desestacionalitzar el turisme.

L’enquesta detalla que un 34% dels comerços es van crear entre el 2011 i el 2014; un 32%, entre el 1976 i el 2000, i que hi ha un gruix important de comerç tradicional, d’abans del 1975, un 18%. El 16% han obert després del 2015. En línies generals, l’estudi revela que en 6 de cada 10 locals s’han fet reformes i que 7 de cada 10 són de lloguer a preus que oscil·len entre els 300 i els 1.000 euros mensuals.

Segons l’enquesta, els dissabtes i els dilluns –a Olot, hi ha mercat setmanal– són els dies de més afluència comercial i el desembre és el mes amb més compres. L’objectiu que marca és atraure més clients els mesos de febrer, març i octubre, amb noves campanyes de promoció.

LES XIFRES

159
comerciants
han participat en l’enquesta, dels 450 als quals es va enviar. Això representa un 35,3% del total.
300
euros
és el cost més barat del lloguer d’un local comercial a Olot i 1.000 euros és el del més car.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Estats Units

La Fed retalla mig punt els tipus d’interès en la primera rebaixa des del 2020

Barcelona
Estats Units

Tupperware inicia el procediment de fallida

Barcelona
economia

Mataró guanya una primera demanda al Corte Inglés que li reclama 24 milions

Mataró
unió europea

Anul·len una multa a Google per pràctiques abusives en publicitat

barcelona

El Consorci de les Gavarres augmenta un 14,36 % el pressupost 2025

monells

El Girocamping PRO presentarà noves eines per potenciar la sostenibilitat

SANT PERE PESCADOR
Economia

El BBVA no apujarà l’oferta de l’opa al Sabadell perquè ja és “molt atractiva” pels accionistes

barcelona
economia

Nous ajuts per impulsar el comerç de Mataró

mataró

L’ampliació de l’Outlet Gran Jonquera s’obrirà el mes d’octubre

LA JONQUERA