comerç
El comerç d’Olot frena i compensa l’èxode dels compradors joves
Una enquesta revela que li cal apostar més per les xarxes i obrir l’entrada a més franquícies
Els clients d’altres comarques ja són un 30% del total
El comerç d’Olot ha compensat la fugida de compradors joves i ara s’ha fixat com un dels objectius principals recuperar aquest segment de clientela, situat entre els 31 i 45 anys i que representa un 27% del total. Espera que hi ajudi l’obertura de noves franquícies i l’oferta de marques per a aquest públic atenent al fet que més d’un 60% dels botiguers consultats en una enquesta afirmen que el volum de clients en general ha augmentat.
L’enquesta Comerç Plus, que l’àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament d’Olot ha dut a terme, indica que els comerciants han començat a fidelitzar els joves a través de la creació de nous canals de comunicació. Gairebé la meitat tenen pàgina web i un 72% són a les xarxes. El regidor de Promoció Econòmica, Estanis Vayreda, i el president de l’Associació Comerç Olot, Jordi Rovira, han coincidint en el fet que hi ha camp per córrer quant a vendes en línia.
Tot i això, la fugida s’ha compensat també amb l’increment d’un 20% durant els últims dos anys de compradors d’Osona, el Ripollès, l’àrea metropolitana de Barcelona i el Ripollès, que ja representen un 30% del total. Vayreda ha indicat que l’obertura de túnel de Bracons i la millora de les comunicacions als de Capsacosta hi han contribuït decisivament, però també l’aposta de l’Ajuntament per mantenir i potenciar el centre com a principal zona comercial d’Olot amb campanyes específiques amb l’ACO i propostes per desestacionalitzar el turisme.
L’enquesta detalla que un 34% dels comerços es van crear entre el 2011 i el 2014; un 32%, entre el 1976 i el 2000, i que hi ha un gruix important de comerç tradicional, d’abans del 1975, un 18%. El 16% han obert després del 2015. En línies generals, l’estudi revela que en 6 de cada 10 locals s’han fet reformes i que 7 de cada 10 són de lloguer a preus que oscil·len entre els 300 i els 1.000 euros mensuals.
Segons l’enquesta, els dissabtes i els dilluns –a Olot, hi ha mercat setmanal– són els dies de més afluència comercial i el desembre és el mes amb més compres. L’objectiu que marca és atraure més clients els mesos de febrer, març i octubre, amb noves campanyes de promoció.