La Borsa
Més valors
Economia

L’aigua també té alternativa

En diversos municipis la volen recuperar com a servei públic

Els consumidors s’organitzen a les xarxes socials amb llistes

Prop del 84% de la població catalana té una gestió privada del consum d’aigua, malgrat que, quan s’analitza per municipis, n’hi ha més de 500 amb el servei gestionat públicament i menys de 400 gestionats de manera privada, segons les dades publicades en el web d’Aigua és Vida (www.aiguaesvida.org). Les alternatives a les grans operadores de gestió de l’aigua impliquen avui dia la remunicipalització del servei, com han promogut en el seu programa diversos consistoris –entre els quals hi ha Barcelona i Terrassa– i entitats socials i veïnals. Justament dijous passat, mig centenar d’entitats de Barcelona que defensen remunicipalitzar el servei de l’aigua van presentar una campanya de recollida de firmes per sol·licitar a l’Ajuntament de Barcelona una consulta popular sobre la gestió pública de l’aigua, campanya que estarà en marxa fins al 15 de febrer i amb la qual s’esperen recollir 15.000 signatures a favor de la consulta. De fet, en els pròxims anys s’acaben les concessions d’aigua en més d’una trentena de municipis catalans. Els que rumien recuperar-ne la gestió, s’emmirallen en casos com ara el de París i Grenoble, a França. Tot i que el camí per esdevenir alternativa a grans grups com Suez, Aigües de Barcelona i Sorea tampoc és senzill.

Fer República des de baix

Sigui com sigui, els consumidors cada vegada ho tenen més clar, i busquen i s’organitzen per trobar alternatives. És el que està passant a les xarxes socials, en què sorgeixen iniciatives per compartir els coneixements en aquest sentit i es resolen dubtes i consultes. A principis de gener, per exemple, va començar a piular a Twitter el compte Consumidors per la República (@consumRepublica), que vol “conscienciar sobre opcions de consum responsables amb la República Catalana”. “No volem fer boicot. No anem en contra de ningú, sinó a favor de la República”, es llegeix en una de les seves primeres piulades. També s’ha creat una pàgina a Facebook amb el mateix nom per als usuaris d’aquesta xarxa social i s’enllaça a un document penjat a LinkedIn pel mentor i inversor privat Marc Serra (Guía del consumidor catalán activo 2.0) en què es proposa un “apoderament del consumidor català”, un “replantejament holístic, mindful –és a dir, conscient– i integral del consum a Catalunya”, segons l’autor.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La nova planta de la càrnia Monter, rebuda amb satisfacció a Sant Ferriol

L’Ajuntament, amb un pressupost modest, preveu que l’arribada de l’empresa suposarà una important injecció econòmica per al municipi

SANT FERRIOL
 

MediaMarkt ofereix un servei d’assistència amb Google Home

girona
 

Girona, la demarcació amb més fuga de talent jove

girona
 

La venda de pisos creix un 3,2% el primer trimestre

Barcelona
 

Les terrasses de Girona inicien l’horari d’estiu

girona
 

Seat liderarà l’expansió de VW al nord d’Àfrica

Barcelona
 

L’Eurogrup acorda posar punt final al rescat de Grècia després de vuit anys

 

Uriach fa compres a Itàlia i augmenta les vendes un 15%

Barcelona
 

Nissan xifra en cent persones l’excedent per la fi del Pulsar

Barcelona