La segona fila de l’eix comercial d’Olot entra en joc amb nous comerços
L’àrea de Promoció Econòmica espera que amb el nou Firal es comenci a consolidar la recuperació de tot el centre
El repte, ara, és el sector del Carme
El centre d’Olot comença a omplir-se de nous comerços als carrers de la segona línia de l’eix tradicionalment més central i potent, gràcies a la nova plaça Mercat, a les noves marques –moltes són franquícies– del carrer Sant Rafel i, entre altres factors, a l’obertura de la nova oficina de turisme.
Ho ha remarcat el regidor de Promoció Econòmica de l’Ajuntament d’Olot, Estanis Vayreda, que hi ha afegit que quan s’hagi reurbanitzat el passeig d’en Blay, es farà un pas de gegant cap a l’activació comercial del triangle format entre els vèrtexs de Sant Rafel, el Firal i la plaça del Carme. Segons ell, s’han començat a instal·lar noves botigues als carrers Mulleras, Sant Pere Màrtir i Dolors, i a la plaça Clarà.
L’assignatura pendent –“repte”, n’ha dit el regidor– és la reactivació comercial de l’espai comprès entre la plaça Major i la del Carme, un dels aspectes que ara s’analitzen en el procés de formulació del pla integral d’actuació municipal del nucli antic.
Estanis Vayreda ja ha informat que al llarg del 2017 es van obrir un total de 96 negocis a Olot. Un 70% de les noves llicències són del sector de serveis; un 21%, del comercial; un 7%, de l’industrial, i un 2% de l’agropecuari. Vayreda també ha detallat que el perfil tipus del promotor d’un negoci a Olot és el d’una persona emprenedora, en règim autònom, que ha treballat anteriorment en altres sectors i que decideix obrir el seu propi negoci.