Economia

Seat traurà dos models nous cada any fins al 2020

El grup automobilístic es proposa vendre el primer vehicle 100% elèctric d’aquí a dos anys

La planta de Martorell es veurà beneficiada per l’ofensiva amb noves contractacions de treballadors

Seat vol aprofitar l’embranzida del 2017, any rècord en resultats i creixement, per emprendre una ofensiva que consistirà a llançar un cotxe nou cada sis mesos fins al 2020, treure un model cent per cent elèctric i amb una autonomia de 500 quilòmetres a final d’aquest període i continuar explorant noves gammes, com ara els anomenats CUV.

Així ho va confirmar ahir a Madrid Luca de Meo, president de la companyia, durant la presentació del balanç econòmic de l’exercici passat. Tot i que la planta de Martorell ja està al 95% de funcionament, aquests objectius hi repercutiran de manera positiva i es preveu que en les pròximes setmanes s’hi incorporin “centenars de treballadors” per reforçar la producció, segons va concretar en acabar la roda de premsa el president del comitè d’empresa de Seat, Matías Carnero. La planta del Baix Llobregat té entre les seves produccions estel·lars els models Arona, León i Ibiza, aquests dos últims entre els més venuts, i es previst que afegeixi la versió híbrida endollable del León.

Quant als resultats, Seat va augmentar la xifra de negoci un 11,1%, fins als 9.553 milions, i va obtenir un benefici net de 281 milions, un 21,3% més, si no es tenen en compte els resultats extraordinaris de la venda de la filial VW Finance a la matriu Volkswagen.

Els dos primers vehicles nous que inauguraran l’estratègia seran el recentment batejat Seat Tàrraco i el Cupra Ateca, que es començaran a vendre a finals d’aquest any. Amb vista al vinent, hi haurà dues variants de la nova generació del Seat Leon, una d’aquestes híbrida, com a preludi del primer model totalment elèctric, que serà fabricat a la factoria de Zwickau, a Alemanya, a partir de la plataforma tecnològica de Volskwagen. Finalment, hi haurà l’entrada en escena del primer CUV (Crossover Utility Vehicle) de la companyia. Es tracta d’ un tot terreny d’estil més urbà i àgil que els ja clàssics SUV.

Les xifres rècord també inclouen el volum d’inversions, 962 milions, que De Meo va remarcar que “no tenen comparació en el sector industrial de l’Estat”. Amb prop de 470.000 vehicles lliurats, també ha estat el millor any des del 2001 i la confirmació de l’enlairament del negoci després del break even (el pas de pèrdues a guanys) del 2015.

Per De Meo, és “tranquil·litzador” que els resultats provinguin d’un rendiment equilibrat de tots els models de la cartera, que cobreix tots els segments importants a Europa. En l’última actualització el León ha estat el més venut, amb 170.000 unitats, seguit de l’Alhambra, amb 30.000 vehicles, mentre que “l’ofensiva SUV supera totes les expectatives”, amb 80.000 unitats de l’Ateca i 20.000 de l’Arona en tan sols tres mesos.

Pel que fa al mercat exterior, Alemanya lidera les vendes internacionals, amb més de 100.000 unitats, seguida d’Espanya amb 95.000. Amb tot, els directius de Seat tenen la intenció de “reduir la dependència” del mercat europeu, que suposa un 85% de les vendes, i estendre el negoci a altres regions, com ara el nord d’Àfrica, Llatinoamèrica, especialment Mèxic, i a territoris on ja tenen alguna activitat, com ara la Xina. Finalment, Seat no descarta abordar zones com ara Nova Zelanda o Noruega.

Preveuen nous rècords

El vicepresident financer del grup, Holger Kintscher, va prometre que aquest any les vendes trencaran la barrera dels 10.000 milions. Alhora, De Meo, que malgrat el compromís amb l’electrificació va reivindicar la convivència durant uns quants anys d’altres alternatives de combustió, siguin de gasolina, dièsel o gas natural comprimit, va indicar que el desenvolupament del segell independent Cupra, que aporta el doble de marge, permetrà abordar inversions i iniciatives de digitalització i l’estudi de nous models de mobilitat amb benefici sostenible per al grup.

LES FRASES DE LUCA DE MEO

Hem passat el desert, però ara Seat representa un 1% del PIB de l’Estat espanyol i un 3% del total de les exportacions
La diferència entre les companyies bones i les boníssimes és que les segones, a més, impulsen el progrés i la prosperitat socials
Cal evitar el debat dogmàtic en el tema de les emissions; el que està clar és que el dièsel i la gasolina no estan morts

Aposta per Catalunya amb els llums llargs posats

La d’ahir va ser la primera trobada d’aquest tipus que el grup fa a Madrid, trencant la tradició d’oferir les xifres anuals a la factoria de Martorell. De Meo, però, va reiterar la seva confiança en el territori català i va assegurar que, tot i la tensió política, Seat és “un actor econòmic”, que no té “l’arrogància” de barrejar la feina amb el debat polític. Va insistir en el que ja havia dit en ocasions anteriors, tot assegurant que les autoritats han de decidir i que el grup automobilístic ha de generar ocupació i fer que la companyia funcioni. “Sempre que els debats no interfereixin en l’activitat operativa”, Seat no mourà la seva seu social. Sobre la convocatòria a Madrid, va treure-hi importància i la va atribuir a factors “logístics”, de la mateixa manera que l’any vinent, segons va dir “potser es farà a Barcelona o en algun altre lloc”.

Preguntat per si Martorell podria rebre la tecnologia necessària per ser la seu de la fabricació de vehicles elèctrics, el president de Seat va puntualitzar que la demanda d’aquesta modalitat “encara és petita”, i que hauria d’augmentar per justificar la inversió. “De moment, Martorell produeix híbrids endollables, però donin-nos una mica de temps, perquè potser l’any que ve en podríem parlar”, hi va afegir.

Martorell va donar sortida a 455.000 vehicles l’any passat, un 1,4% més; increment que De Meo va remarcar perquè va tenir lloc tot i la fi de la producció de la quarta generació de l’Ibiza i del Q3. A la planta, a més, es fa formació contínua perquè, va alertar el president, “d’aquí a 5 o 10 anys els treballadors hauran de fer feines diferents i més sofisticades”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

Les exportacions gironines creixen un 10% durant el gener

GIRONA

Salsa Jeans i la Casa de las carcasas obren al Gran Jonquera

la jonquera

MUNICH i Rituals se sumen a l’oferta comercial de l’Espai Gironès

salt
economia

Comença el saló Alimentaria&Hostelco més ambiciós i amb més presència internacional

L’hospitalet de llobregat
PALAFRUGELL

Oohx!gen, l’associació de comerciants de Palafrugell, renova junta

PALAFRUGELL

El B-Travel compleix les expectatives i supera els 26.000 assistents

barcelona
Tribuna

Només el set per cent?

Professor d’innovació a EADA Business School

La Xina: el soci, i competidor, inevitable

barcelona

Suara vol captar capital per finançar la innovació

Barcelona