Economia

Empreses

Happy Pills

Happy Pills exporta felicitat

L’empresa catalana preveu un pla d’expansió internacional i obrir vint noves botigues fins al 2020

Va traslladar la seu de Barcelona a Badalona fa dos anys, i a les noves instal·lacions gestiona i controla les comandes del món

Happy Pills exportarà felicitat en forma de càpsules endolcides a nous països, entre els quals hi ha el Canadà, els Estats Units, França i Àustria, segons explicava a aquest diari el seu fundador i màxim executiu, Domingo Ojeda.

L’expansió més immediata de l’empresa de llaminadures es produirà a l’Amèrica del Nord, amb una primera parada al Canadà, amb un acord tancat recentment amb un masterfranquiciat que preveu obrir fins a vint botigues en el termini de sis anys. Altres projectes passen per Montpeller, Àustria, Boston i Corea. L’empresa, que ha traslladat la seva seu social de Barcelona a Badalona, ha tancat l’exercici del 2017 amb una facturació d’1,4 milions d’euros que prové principalment de les botigues pròpies (75% de la facturació), els ingressos per franquícies (23%) i la resta de negoci B2B (business to business, és a dir, negoci entre empreses), amb el 2% restant. De fet, la companyia vol créixer i consolidar el seu model de negoci expandint-se internacionalment, però és proactiva i vol trobar altres canals de venda ampliant el percentatge que el negoci entre empreses li genera. Pel que fa a les previsions econòmiques per al 2018, l’empresa té previst superar els 2 milions d’euros, tenir un benefici brut (ebitda) del 34% i obrir catorze noves botigues, de les quals dotze serien a escala internacional. Per al 2019, la previsió és que s’obrin deu noves franquícies internacionals i quatre de nacionals, i superar els 2,524 milions d’euros de facturació, amb un benefici brut del 40%.

“El de fora és un client que valora el nostre producte més que no pas el client nacional”, explica Domingo Ojeda, que recorda que el producte s’envasa manualment i que té una qualitat superior a la mitjana de productes dels competidors. “El nostre és un procés d’envasat que es fa a mà”, recorda Ojeda, que explica que treballen per a corporacions que els demanen grans encàrrecs, com ara els 13.000 pots personalitzats que van omplir, un per un, per a la companyia de gran consum Henkel l’any passat.

Happy Pills té actualment trenta botigues, de les quals set són pròpies i la resta, franquícies (una a Andorra i 22 a Corea). A Corea té previst ampliar la seva presència amb un nou masterfranquiciat.

Tot i que va néixer per oferir un producte dolç per a un públic eminentment adult, està provant en alguna de les seves botigues (la d’Andorra i la de l’Illa Diagonal) uns nous dispensadors de caramels per a infants que adaptarà també en altres establiments.

Fa un parell d’anys, la companyia va traslladar de Barcelona a Badalona la seva seu central, i al nou emplaçament, de 600 m², disposa d’unes instal·lacions més grans des de les quals manipula tots els caramels que arriben des dels productors (no en són fabricants) i s’envien cap a les botigues i franquícies. De fet, en els últims dos anys ha invertit molts esforços per aconseguir un programari informàtic que permeti el control i optimització de partides i d’estocs, així com la traçabilitat de tots els productes. Sempre innovant, a banda de tenir una gamma de caramels sense gluten i sense sucres, ha incorporat una línia vegana per a aquest tipus de consumidors i per a un públic exigent, i també està explorant la possibilitat de desenvolupar producte halal.

Guerra oberta a la còpia il·legal.
Un dels aspectes sobre els quals Happy Pills és més bel·ligerant és sobre les còpies de productes, que persegueix i no dubta a portar davant dels tribunals. “El nostre producte és singular i l’hem de protegir, però sempre hi ha qui es vol aprofitar de l’esforç aliè”, es queixa Ojeda.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia