La Borsa
Més valors
Economia

Els productors de refrescos minimitzen l’efecte de l’impost

Van facturar 4.600 milions el 2017, 0,3% més que un any abans

Diuen que en 10 anys han reduït el sucre del 28%

La patronal de les begudes refrescants, Anfabra, on hi ha marques com Coca-cola, Pepsico i Schweppes, va relativitzar ahir en un contacte amb la premsa l’impacte que hagi pogut tenir l’impost de begudes ensucrades en les vendes i el consum d’aquest tipus de productes, tot i que sí que el va criticar per discriminatori i per perjudicar la seva reputació. Tot i no voler-se pronunciar directament, tant el president d’Anfabra, John Rigau, com el director general, Josep Puxeu, van desmentir amb altres xifres les dades recollides en un estudi recent elaborat per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i la Universitat de Barcelona (UB) que assegurava que el consum havia caigut del 22% des de l’entrada en vigor de l’impost, que s’aplica només a Catalunya.

Així, segons Anfabra, que fa servir dades de la consultora Global Data, el sector va facturar 4.600 milions d’euros durant el 2017, 0,3% més que el 2016, i la producció es va incrementar fins a 4.400 milions de litres. Segons Puxeu, el consum de begudes ensucrades va caure lleument, però que aquesta caiguda es va veure compensada per un augment del 4% de les begudes light (amb increment del 16% en el cas de la tònica, de l’11% en llimona, del 9% en taronja i del 4% en cola), per la qual cosa el balanç global va ser de manteniment. Segons Puxeu, el descens en el consum de begudes ensucrades a tot l’Estat és conseqüència de la dinàmica del mercat i no pas de l’impost, que repercuteix directament en el consumidor. A més, la patronal va recordar que el sucre de les begudes refrescants s’ha reduït del 28% entre els anys 2005 i 2016 (12% a Europa entre l’any 2000 i el 2015) i hi ha el compromís de reduir-lo del 10% més fins al 2020. La patronal, que recorrerà l’impost a través de la FIAB, estaria més disposada a “parlar en positiu i fer propostes per educar i fomentar els hàbits de vida saludables”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a

La inversió estrangera cau un 40% el primer semestre a Catalunya

barcelona

2.500 empreses van endur-se la seu social de Catalunya

Barcelona

FormemGi, una nova fira d’ocupació juvenil amb vocació de continuïtat

girona

Macrooperatiu dels Mossos contra les falsificacions de roba

La Jonquera

El Govern xifra en 3.700 les empreses que han traslladat la seu social

anàlisi
Esteve Vilanova

Canons i mantega

Primer Seat amb topònim català

Tarragona

Acord per apujar el sou als treballadors del govern

BARCELONA

El mercat dels dilluns d’Olot torna al Firal l’1 d’octubre

OLOT