La Borsa
Més valors
Economia

ANTONI TIÓ

PRESIDENT DEL BARCELONA CLÚSTER NÀUTIC

“La Costa Brava és la perla desconeguda”

“Cal convertir Barcelona en el gran port base tot l’any i oferir la Costa Brava com a destinació dels iots de gran eslora, i l’aliança amb els ports gironins és clau per assolir-ho”

Motors econòmics
Barcelona Clúster Nàutic, amb 90 membres, va néixer el 2013 amb la vocació de convertir l’activitat nàutica en un dels motors de l’economia de la ciutat, la seva àrea metropolitana i el país, i d’aquí la importància d’aquest acord.

Els ports gironins volen atreure vaixells de gran eslora, els que fan més de 24 metres. L’aliança entre el Costa Brava Yacht Ports i el Barcelona Clúster Nàutic té com a objectiu promocionar els ports de Sant Feliu de Guíxols, Palamós, l’Estartit i Roses. Antoni Tió, president del Barcelona Clúster Nàutic, explica la importància d’aquesta aliança, de la necessitat d’aprofitar el valor de Barcelona i del paper clau que ha de tenir com a destinació per a les grans eslores la Costa Brava.

Quan parlem del Barcelona Clúster Nàutic, de què parlem i com pot beneficiar aquesta aliança de ports gironins?
Els ports socis del Barcelona Clúster Nàutic són al Maresme, a Barcelona i al Garraf. El clúster neix per aprofitar les oportunitats que ens dona Barcelona i el territori. A l’estiu, juliol i agost, aquests ports es buiden de vaixells en començar la temporada. I si volem que aquesta indústria nàutica que treballa tot l’hivern amb els grans eslores continuï treballant a l’estiu, cal convertir Barcelona en un port base d’empreses xàrter de grans eslores, com les que hi ha a les Balears, que està saturat, Montenegro, Turquia o el Carib. D’aquí la importància d’aquesta aliança
I com pot beneficiar tot això la Costa Brava?
Cal crear rutes, tot i que aquesta paraula no m’agrada, diem destinacions. Aquestes han de ser atractives perquè vinguin al port base, però després puguin fer un itinerari. I la Costa Brava és la perla desconeguda pel que fa a les grans eslores, és a dir: iots de 24 a 80 metres, superiot, i de 80 metres en amunt, megaiot. Fa cinc anys pràcticament no hi havia megaiots i ara n’hi ha 40 en construcció i 60 navegant!
Cal promoció, doncs?
Sí, cal promoció d’un producte que ja tenim. Cal convertir Barcelona en el gran port base tot l’any i oferir la Costa Brava com a destinació de les grans eslores i l’aliança amb els ports gironins és clau per assolir-ho. Barcelona estava en el mapa de les grans eslores? No, i ara l’hi hem posat. Ara necessitem la Costa Brava. És una simbiosi. Barcelona seria el port base d’empreses xàrter. Penseu que un gran eslora que inicia la temporada a Malta, per posar un exemple, ja no ve al Mediterrani occidental. Cal començar a fer ofertes per mostrar la Costa Brava com a marca i penso en el Baix Empordà i l’Alt Empordà. No hem de pensar que pel fet de ser bons la gent ho sap! Cal aprofitar la marca que és Barcelona.
Tenim un gran referent com és la Costa Blava.
Sí. Però pensi que quan es va crear el clúster, el 2013, vaig anar a veure representants de la Cambra de Comerç de Niça i em van explicar el que s’havia fet. Aquest any ens han vingut a preguntar què hem fet nosaltres. Pensi que el 60% dels vaixells que van marxar l’any passat per lleis franceses s’han repartit entre les Balears, Barcelona i la Toscana.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
opinió

Mals pensaments...

Economia

Marxa Gallina Blanca

Sant Joan Despí
CARLES ANGLADA
Director general del grup Escampa

“Vam apostar per invertir en l’època de crisi i millorar el producte”

calonge

Gual reivindica el paper de la banca en l’ecologia

barcelona

Més de 700.000 euros per a persones a l’atur de Banyoles

Banyoles

Cinc taxistes detinguts per atacs a vehicles VTC

barcelona

Incidents entre taxistes i VTC a Barcelona

El Prat de Llobregat

Els taxistes van a la vaga contra la regulació que els ofereix el Govern als serveis de VTC

barcelona

Més de 38.500 inscrits en la vuitena edició del Girona 10

girona