Economia

editorial

Correm cap al cotxe fantàstic

Un directiu de SEAT afirma: “Aviat deixarem de ser fabricants d’automòbils i passarem a ser creadors de serveis de mobilitat”

Amb l’evolució de les noves tecnologies i la potenciació de la informàtica, la innovació i l’enginyeria, la societat en general i l’empresa en particular avancen cap a una transformació sense precedents. El sector de l’automoció no només no en queda al marge, sinó que és un dels més actius en la transformació del que fins ara era la mecànica d’un cotxe cap a l’electrònica avançada. Per entendre el pes de l’automoció a Catalunya, primer cal posar sobre la taula algunes xifres. El darrer any, els dos fabricants, SEAT i Nissan, van produir 555.000 automòbils, un 20% de les vendes de l’Estat. Si tenim en compte que en el sector hi ha unes 200 empreses de components i una completa cadena de concessionaris, el sector representa el 7% del PIB i més d’una tercera part del PIB industrial català. A més, cal tenir present que estaríem parlant d’unes 100.000 persones que treballen en aquesta activitat econòmica de primer nivell per a l’economia catalana. Dit això, la pregunta és: el sector està satisfet o encara vol ser més ambiciós? Evidentment, no es pot fer un estop a la carretera. Cal avançar perquè la competència no s’atura, ni en aquest ni en cap altre sector.

La realitat és que l’automoció catalana haurà d’estar atenta a participar en el nou paradigma de cotxes alternatius. Cada vegada es parla més de vehicles híbrids, elèctrics i, sobretot, molt sofisticats quant a prestacions electròniques. En el reportatge que presentem es pot llegir que d’aquí a sis o set anys, el 68% dels cotxes tindran algun tipus de connectivitat. Això vol dir que el camí cap al cotxe fantàstic és cada dia més a prop. Una altra reflexió que afirma una font de SEAT és: “Deixarem de ser fabricants d’automòbils i passarem a ser creadors de serveis de mobilitat.”

Cal un esforç per aconseguir uns bons professionals a Catalunya, que estiguin a l’altura perquè la indústria del sector els pugui utilitzar per dur a terme aquesta transformació cap a la mecatrònica, ara que amb les noves tecnologies tot serà més fàcil. Alguns experts ja comenten que el 2025, el 40% del parc de vehicles ja no serà de combustible convencional. Això vol dir que fabricants i empreses d’auxiliar d’automoció s’han de posar les piles per adaptar-se als nous temps i no perdre el tren de la competitivitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Un Consell de Conselleres per canviar “la cultura empresarial patriarcal”

Barcelona
societat

El govern preveu oferir la finestra única als pagesos aquest mes de maig

barcelona
economia

Foment i el sector immobiliari rebutgen la regulació del lloguer de temporada

barcelona
GIRONA

La taxa d’atur s’enfila al 12,47% a la demarcació el primer trimestre d’any

GIRONA
economia

L’atur continua pujant el primer trimestre amb 12.800 desocupats més

barcelona
ECONOMIA

El termini per reclamar despeses hipotecàries comença en anul·lar-se la clàusula abusiva

BARCELONA
GIRONA

El Govern aprova ajuts a la pagesia per valor d’11,4 milions d’euros

GIRONA
GIRONA

La CGT de Correus denuncia falta de personal en una desena de barris

GIRONA
economia

El Banc Sabadell guanya 308 milions el primer trimestre, un 50% més que l’any passat

barcelona