Economia

El negoci més segur

INN Solutions renova les serralleries i impulsa una xarxa de franquícies amb la fita d’arribar a les cent l’any 2021

Set empresaris del sector van fundar la firma per renovar les seves botigues

INN Solutions és una firma de sistemes de seguretat residencial i per a empreses que va néixer el 2013 amb l’objectiu d’actualitzar les velles serralleries. Els set socis fundadors són representants de noves generacions del negoci que entenien que calia fer un tomb al sector, encara avui dia molt dividit entre les empreses de solucions mecàniques pel tancament de portes i finestres tradicionals i les empreses d’alarmes i vigilància. Aquesta divisió obliga el client des del primer moment a elegir producte sense informació. “El client ha de decidir si inverteix en la porta o en l’alarma”, resumeix Andreu Maldonado, gerent d’INN Solutions i també de la serralleria Maldonado.

La suma del coneixement i l’experiència acumulats per les empreses fundadores ha permès desenvolupar un producte propi basat en el concepte no ja de detectar el robatori, sinó per prevenir-lo. Així s’han registrat unes deu patents, el punt de partida de les quals són sessions de pluja d’idees que després es desenvolupen, dissenyen i fabriquen amb suport extern. El 100% de les solucions per al mercat residencial són tecnologia pròpia i el 80% de les del mercat corporatiu.

‘Made in Europe’.

Una de les línies estratègiques de l’empresa és fer produccions curtes i per això la fabricació es fa a Europa. La raó principal és que d’aquesta manera l’estoc no penalitza la innovació constant, un factor clau en aquest sector, ja que obliga el delinqüent a canviar constantment les seves tècniques d’atac. A més els desenvolupaments estan pensats per donar solucions als problemes de cada lloc.

Per acompanyar aquesta renovació del producte i del model de negoci, els socis han invertit un esforç similar a renovar la imatge corporativa i el disseny de les botigues, “que era molt obsoleta”, reconeix Andreu Maldonado. Entre el 2013 i el 2014, les deu botigues dels socis van canviar radicalment la imatge, i les velles serralleries han deixat pas a moderns establiments de seguretat integral.

“La bona acollida ens va fer pensar a expandir l’empresa a través del model de franquícies”, assegura, i avui dia ja són 47 botigues a tot l’Estat i n’hi ha quatre més en procés d’obertura. Moltes, 18, a Barcelona, però també a tot Catalunya, el País Basc, Madrid, Galícia, Navarra, i en general a tot l’Estat, però amb una major presència a la meitat nord. L’objectiu d’INN Solutions és arribar al centenar el 2021 i aleshores atacar el mercat internacional, és a dir països del sud d’Europa i de l’Amèrica Central i del Sud, amb models residencials similars.

Els nous franquiciats són principalment antics establiments de serralleria que aposten per la renovació. En aquests casos, i tenint en compte que tots els projectes de disseny són personalitzats, s’opta per una fórmula de co-branding, és a dir, una estratègia que fusiona els colors corporatius i els noms de les dues marques: la d’INN Solutions i la de la vella serralleria.

La formació i capacitació del personal es considera una de les peces clau de l’estratègia de transformació de l’antic model.

INN Solutions va facturar 1,3 milions d’euros el 2017 i la previsió per al 2018 és arribar als 1,6 milions.

INN SOLUTIONS

Facturació
1,3 M€
Franquícies
47
Any de fundació
2013
INN Solutions es considera el vell negoci de serraller posat al dia. La seva clau és injectar innovació al sector i invertir en la capacitació dels empleats. El punt de venda és l’altra pota del negoci: són establiments visualment molt moderns, on el client obté un diagnòstic de la situació i la solució.

Serralleria Maldonado, pel forat del pany

El naixement d’INN Solutions no s’entendria sense la transformació prèvia de Maldonado, una serralleria familiar fundada el 1979 pels pares dels actuals responsables, els tres germans Maldonado. Inicialment, era un petit magatzem i botiga de 40m² a la rambla de Prim de Barcelona destinat a la venda majorista i, en menor mesura, minorista de productes relacionats amb la seguretat de l’habitatge. El 2002, el fundador, Andrés Maldonado, va morir i el seu primogènit, l’Andreu, va agafar les regnes d’un negoci molt patriarcal amb la fita de professionalitzar-lo. “Calia una nova cultura per afrontar els canvis que s’albiraven”, explica Andreu Maldonado. El 2005, en el mateix moment que es va obrir el tercer establiment, es va inaugurar l’Institut Maldonado per impartir formació interna i al conjunt del sector. També es va crear un departament de projectes per introduir la tecnologia a la seguretat. Una de les eines d’aquesta transformació va ser a partir del 2013 la remuneració variable en funció de la formació, la proactivitat i els suggeri- ments de millora, el que Maldonado anomena “la democratització de l’èxit”. “Hem orientat l’empresa a la rendibilitat: si el 2005 facturàvem 3,5 milions d’euros amb una plantilla de 45 treballadors, ara estem sobre els 6 milions amb 35 empleats”, diu.

Maldonado té cinc botigues i el 15% de les vendes provenen ja d’INN Solutions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.