Economia

Emprenedors

De part del comprador

Enric Jiménez ha importat a casa nostra la figura del ‘personal shopper’ immobiliari

L’equip de Somrie s’encarrega de defensar els interessos de la persona que busca pis

L’empresa cerca la millor casa al millor preu i comprova que no tingui càrregues i tares ocultes

El grup té la seu a Barcelona i oficines al Brasil, Mèxic i el Perú

El grup té una plantilla pròpia de 50 treballadors i s’expandeix amb la fórmula de les franquícies

Que les immobiliàries s’emportin una comissió en funció del preu de venda del pis ja deixa clar de part de qui estan. Adopten el paper d’intermediari entre el venedor i el comprador d’un habitatge, però, en realitat, només representen els interessos d’una de les dues cares de la moneda, la més forta. Contra aquest desequilibri lluita Enric Jiménez amb la seva empresa Somrie. Des de fa vuit anys, ell i el seu equip fan de personal shopper immobiliaris: busquen el que el client necessita i intenten trobar-ho al millor preu. “Demana’ns el pis, la casa o el local que vols i, si existeix, nosaltres te’l trobem i intentem estalviar-te temps i diners”, així resumeix Jiménez la seva feina.

Aquest mataroní de 42 anys portava més de vint anys al sector immobiliari quan va decidir tirar endavant la seva pròpia empresa. “Vaig començar de molt jove com a noi dels encàrrecs i vaig acabar de director comercial en promotores i constructores molt grans”, recorda. Va viure el boom des d’una posició privilegiada. “A l’últim grup on vaig estar gestionàvem una cartera de 12.000 habitatges d’obra nova, cada setmana firmàvem la venda de 60 o 70 pisos.” El cas és que ell era qui donava “la cara”: “Tot eren queixes dels compradors, jo veia que sempre sortien emprenyats”, relata. Es va plantejar qui era que representava els interessos del comprador. “El client no rebia un servei d’acord amb la inversió que feia, la més gran de la seva vida”, reflexiona, i per això es va marcar el repte de canviar el sector immobiliari de cap a peus. En països com els Estats Units, la Gran Bretanya o França, explica, funciona des de fa molts anys la figura de l’assessor del comprador. Als EUA fa quinze anys que en qualsevol venda hi ha l’accredited buyer’s representative (ABR). Somrie, nascuda el 2010, és a casa nostra pionera en l’oferta d’aquest servei. A banda de les oficines principals al passeig de Gràcia de Barcelona, en té de repartides a tot l’Estat i també al Brasil, Mèxic i el Perú, ja que al gener va tancar un acord per franquiciar el negoci. Té una plantilla pròpia de 50 treballadors.

Tarifa plana

Somrie no cobra segons el preu de venda. “Si ens contractessis per aconseguir abaixar el preu d’un pis, pensaries que no l’he abaixat prou per tenir més comissió”, argumenta el fundador de l’empresa. La companyia aplica, en canvi, una tarifa plana que indica quan comença el procés. “Els horaris no són en funció del preu sinó de la complexitat de la recerca, no és el mateix buscar 100 metres quadrats a l’Eixample amb un bon pressupost que un pis amb paviment hidràulic i terrassa amb un pressupost ajustat; això implica més temps, que és la variable que més ens afecta.” La majoria dels seus clients, això sí, busquen coses “una mica complexes”. Somrie pot acontentar-los perquè arriba a producte que no surt al mercat, com ara pisos que les immobiliàries no pengen als seus portals. També treballen buscant habitatges de lloguer per a directius i alts càrrecs de multinacionals com Inditex. L’últim any han tancat unes 40 operacions de venda i 80 de lloguer. Jiménez reconeix que els primers anys, en plena crisi, van ser durs. “Va ser un viacrucis, però en 2 o 3 anys vam aconseguir entrar en beneficis i aquest 2018 esperem facturar més d’un milió d’euros”, apunta. Reconeix que sent gerent d’una gran empresa tenia feina estable i “molt bon sou”, però assegura que se sent molt satisfet amb el servei que ofereix ara als seus clients i que aquesta satisfacció “no té preu”.

De moment, el grup s’està topant, sobretot a Madrid, amb una “prebombolla” que torna a fer volar els números. “Comença a costar negociar i ajustar preus; a la capital espanyola estan ja a nivells del 2007”, destaca Jiménez. El preu, però, és només una de les variables que s’examinen. Abans d’oferir el pis als seus clients, a Somrie s’ho miren tot amb lupa –si l’habitatge ha passat la inspecció tècnica, si té càrregues pendents...– i fins i tot demanen les tres últimes actes de la comunitat per saber si a l’escala hi ha un pis turístic o si existeixen queixes per soroll. “Som el policia dolent”, fa broma l’emprenedor.

40
operacions
de compravenda ha tancat Somrie el darrer any, i 80 de lloguer.
20
anys
portava Enric Jiménez al sector immobiliari quan va decidir muntar la seva pròpia empresa.
8
anys
fa que es va crear Somrie, amb seu a Barcelona.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia