La Borsa
Més valors
Economia

Emprenedors

Test amb pijama

L’empresa Marmota ven matalassos per internet que pots provar durant cent dies a casa

Toni Estellé va crear la ‘start-up’ fa un any i mig i en breu vol tenir una quota del mercat del descans a l’Estat del 3%

A Barcelona, els paquets es transporten en bicicleta i s’entreguen el mateix dia

El grup reivindica la importància de dormir bé

Després d’investigar quin material era millor, el grup ha llançat un matalàs de làtex per a gossos

Un matalàs de làtex i viscoelàstica que t’arriba a casa com a màxim el dia següent d’haver-lo comprat per internet en un petit paquet és la proposta de Marmota, l’empresa que vol “revolucionar” el sector del descans. L’empresa defensa que “no es pot prendre una decisió tan important com la compra d’un producte que t’acompanyarà deu anys de la teva vida provant-lo a la botiga un minut”, així que ofereix la possibilitat de provar-lo sense compromís durant cent nits “com ha de ser, en pijama”. Darrere aquesta idea i aquest projecte hi ha Toni Estellé, un ampostí que fa 18 anys va muntar a la Sénia una empresa de venda de mobles i que, com a bon emprenedor, sempre està buscant oportunitats de negoci. “A la botiga teníem uns 20 matalassos, però vaig veure que sempre veníem els mateixos dos o tres models.” Estellé, que ja tenia experiència en el comerç electrònic, va decidir oferir un únic model de matalàs per internet i, després d’estar tres anys investigant i provant, va llançar Marmota fa un any i mig.

“Jo portava molts anys treballant en aquest sector i el que veia no m’agradava, està ple de botigues que porten tres anys de liquidació, ofertes del 70 per cent que no són reals. Nosaltres ens volem allunyar dels enganys i oferir un producte diferent i honest”, relata el CEO de la companyia. L’empresari va arribar a un acord amb una multinacional amb seu a Bèlgica que fabrica matalassos i van desenvolupar junts el producte. La seva idea ara és diversificar-se i obrir el ventall del món del descans, tant ideant com venent coixins, matalassos de bressol o un pijama. Per aconseguir-ho, intentarà arribar a acords amb altres proveïdors, sempre amb una premissa clara: “Redefinir i millorar tots els elements del descans.” Estellé reivindica: “Donem molta importància al menjar o a l’activitat física i no pensem en la importància de dormir bé, està infravalorat.”

L’impulsor de Marmota prefereix no donar dades econòmiques, però avança que a mitjans de l’any que ve voldrien tenir una quota del mercat del descans a l’Estat espanyol, que arriba als 600 milions d’euros, d’entre el 2 i el 3 per cent. La facturació està augmentant de manera estable i aquest any s’haurà enfilat un 20 per cent, concreta. Per consolidar el creixement, el grup està a punt d’encetar una ronda de finançament. Actualment, la companyia està en mans del fundador i també de la creadora d’empreses emergents internacional Antai i el grup Atresmedia, que hi van entrar en el moment de constituir-se.

Abans de posar en marxa Marmota, Estellé havia pensat en un altre producte per estrenar-se en aquest concepte: un sofà d’escuma que s’enviava envasat al buit en un petit paquet “a un preu molt assequible”. L’emprenedor va fer algunes proves, fins i tot a la botiga, i va entendre que, almenys en aquell moment, “el mercat no entendria aquell producte”. Va pensar llavors en el món del matalàs i, mentre investigava, va veure que als Estats Units hi havia una empresa que començava a fabricar-los i vendre’ls amb un sistema similar al que ell tenia al cap i que ho feia a un bon ritme. “Vaig pensar que si en un mercat molt més madur com el nord-americà estava anant bé, aquí també podria funcionar.” El temps li ha donat la raó. Ara és un mercat amb uns quants rivals. Actualment, Marmota competeix amb dues empreses d’àmbit nacional i també amb 6 companyies estrangeres que a fora estan venent molt, però Estellé confia que el fet d’haver estat els primers els continuï beneficiant. De moment, segueixen innovant i el grup acaba de treure un matalàs per a gossos. “Vam provar la viscoelàstica i vam veure que feia molta calor i no anava bé; finalment ens vam decantar pel làtex perquè és un material car però s’adapta molt bé al cos de l’animal”, explica el CEO del grup.

Marmota només ven per internet, però, per trencar la barrera psicològica del comerç electrònic i animar els més reticents, permet provar el matalàs a casa durant cent dies. Pel que fa a l’empresa de mobles creada per Estellé fa 18 anys, va arribar a tenir cinc botigues i avui en conserva una, la que va obrir primer a la Sénia, però ha resistit la crisi i està notant la revifada de la construcció. “No em vaig reinventar per fer front a la crisi, sinó que Marmota és un afegit degut a la meva inquietud emprenedora”, deixa clar Estellé. Sempre amb la idea de maquinar noves coses, fa pocs mesos Marmota va estrenar el servei de repartiment same-day a Barcelona. Els matalassos arriben en poques hores i es transporten en bicicleta gràcies a un acord amb l’empresa Vanapedal. “Vam buscar un servei exprés que encaixés amb els nostres valors i connectés amb la preocupació mediambiental i de sostenibilitat dels nostres clients”, argumenta Estellé.

600
milions
d’euros mou actualment el mercat del descans a l’Estat espanyol.
20
per cent
augmentarà aquest any la facturació del grup Marmota.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Més de 25.000 visitants al Fòrum Gastronòmic

girona

La Cuina de l’Empordanet, molt present en el Fòrum

GIRONA

Presenten Mas Pla, un nou arròs de Pals

torroella de montgrí
societat

Vaixella de Jordi Cruz

Economia

Naturgy recupera 116 milions per un pacte amb el govern argentí

promoció econòmica

Jornada per a la inserció en la indústria, l’11-D

lloret de mar

Dotras presidirà quatre anys més el Gremi d’Hostaleria

Continua la protesta dels “armilles grogues” a la Catalunya Nord

perpinyà

El Fòrum Gastronòmic de Girona continua en plena ebullició

girona