La Borsa
Més valors
Economia

Seat deixarà de fabricar 10.000 cotxes a Martorell per la falta de motors

El comitè d’empresa de la planta explica que l’enduriment de la normativa d’emissions està provocant retards en el subministrament

Els representants sindicals no preveuen que la situació afecti la plantilla

La fàbrica de Seat a Martorell deixarà de produir uns 10.000 vehicles des d’ara i fins a finals d’any, segons ha anunciat el comitè d’empresa. El motiu és la lentitud amb què la planta rep els motors per part de les empreses subministradores per l’enduriment de la normativa del control de les emissions arran del conegut com a dièselgate.

El president del comitè, Matias Carnero, ha explicat que la falta de motors degut al canvi de legislació –en vigor des d’aquest 1 de setembre– obligarà a tancar diverses línies de producció a Martorell, especialment durant el mes de setembre, quan assegura que el descens a la fàbrica serà de 7.000 vehicles.

Malgrat la reducció de vehicles fabricats no es preveuen acomiadaments. El president del comitè ha subratllat que la flexibilitat horària inclosa al conveni col·lectiu de Seat permet reajustar la fabricació sense haver de modificar la plantilla. La intenció, a falta de signar-ho en ferm amb la direcció, és que es desconvoquin alguns torns de producció que anteriorment s’havien previst com a torns addicionals. De fet, ha apuntat que la previsió és consolidar com a treballadors fixes alguns eventuals per tal d’afrontar el segon torn de l’Audi A1 a partir de novembre.

El fet que a Martorell hi hagi tres línies ha jugat a favor de mantenir tota la plantilla, mentre que la fàbrica de Pamplona sí que ha d’aplicar un Expedient de Regulació Temporal perquè només tenen una línia de fabricació. Segons Carnero, la plantilla de Martorell no es veurà afectada pel descens de la fabricació de vehicles perquè la direcció ha prioritzat mantenir actives les línies de producció d’aquells cotxes “que tenen més impacte en el mercat i més marge de benefici”.

Tot i que la falta de subministrament de motors homologats és el motiu principal del descens de vehicles a fabricar els propers mesos, el sindicalista ha assenyalat que la situació coincideix amb un canvi “dràstic” en el comportament del mercat a favor dels vehicles de benzina, que comporta un “reajustament” en la proporció de fabricació de vehicles dièsel i benzina.

La planta de Martorell estava acostumada a un domini dels cotxes de gasoil però l’últim any hi ha hagut un canvi “dràstic” a favor de la gasolina. “Al grup Volkswagen estàvem acostumats a treballar per crear un 80% de vehicles dièsel, però aquesta tendència està variant i hem comprovat que la implantació de motors benzina està pujant fins el 50%”, ha detallat Carnero.

Mentrestant, des de Seat han declinat fer cap declaració i han emplaçat les valoracions a les properes setmanes, quan s’hagin acordat en ferm les mesures d’ajustament amb els representants sindicals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El deute públic espanyol assoleix un nou rècord històric: 1,175 bilions d’euros

Barcelona

L’Estat ha de tornar 17 milions pel Castor

barcelona

Els autònoms discrepen en la valoració del preacord

barcelona

El Shopp Out obre les portes amb la mirada en les compres de Nadal

girona

Acord per permetre la circulació de camions pesants del Port per la Ronda Litoral

barcelona

Fainé presideix l’ens mundial que agrupa bancs i caixes

barcelona

Principi d’acord en la quota d’autònoms

barcelona

Catalunya té la ràtio més baixa de resolució judicial de clàusules abusives

barcelona

Els carburants i l’oci sumen una dècima a l’IPC de l’octubre

barcelona