Economia

Exogroup segueix creixent amb la compra de Toro

En els darrers temps, el grup de publicitat digital ha intensificat la seva estratègia d’adquisicions

La firma aporta tecnologia, a més de múscul econòmic, a les adquirides

Exogroup, el grup d’empreses tecnològiques vinculades al món de la publicitat digital, continua actiu en la seva política d’adquisicions i acaba de sumar a l’estol d’empreses Toro Advertising, plataforma de performance marketing d’afiliació, on els anunciants i afiliats generen vendes i clics dins d’una gamma molt àmplia de gèneres d’entreteniment i ofertes exclusives en e-commerce, dating, jocs, finances, salud, etc...

Toro Advertising proveeix 2.300 milions d’impressions al mes, a més de 2.000 pàgines web, blogs i xarxes socials de 90 països. L’acord amb Exogroup comporta una primera ronda d’inversió d’un milió d’euros per al creixement de la firma.

La nova firma s’afegirà a a ExoClick, puntal sobre el qual s’ha fundat el grup; EXADS; AdSecure; MobileCashout i Playfulbet, un reguitzell d’empreses que s’ha constituït, com explica el director operatiu, Adrien Fonzé, “de manera natural, a poc a poc, tot obeint a la nostra intenció de diversificar, i traient profit que una empresa dona suport a l’altra i que es generen sinergies com bescanviar contactes de negoci o compartir departaments com el de màrqueting i les finances.” El fil conductor de les empreses que conformen aquest grup és el de “projectes eminentment tecnològics que tenen una relació íntima amb la publicitat.” La necessitat de guanyar pes té tot el sentit si el repte és poder arribar a fer negocis amb els més grans: “Si parles amb Google i Facebook, no tens la mateixa capacitat de seducció si ets una empresa de 5 milions d’euros de negoci que un grup que, com ara el nostre, ja s’enfila als 100 milions d’euros.” Amb aquest gruix, l’empresa instal·lada a Barcelona pot fer valer millor el seu important coneixement en l’adquisició de tràfic, la monetització i la intel·ligència empresarial, amb tecnologia pròpia.

Benjamin Fonzé, director del grup i fundador d’ExoClick el 2006, aclareix que no volen que se’ls confongui “amb un fons, ni amb una incubadora”: “Nosaltres busquem projectes amb un cert nivell de maduresa, emprenedors que necessiten fer el salt a la fase següent de creixement, i que Exogroup es proposa fer-los guanyar en escala.” L’expansió internacional del grup també s’ha fet de manera natural: “Es creen oficines més per una qüestió d’oportunitat. A Porto, ha estat perquè un dels nostres programadors era d’allà i vam pensar que hi podria obrir mercat. A Dublín, per estar al costat de les seus dels grans d’internet.” La firma té oficines a Madrid i València.

El múscul financer que ara exhibeix l’empresa s’ha anat treballant a partir dels bons resultats que ha anat oferint ExoClick, i d’un cert sentit de la cautela. Com diu Benjamin: “Hem gastat amb seguretat, sense generar deute. Potser és per això que hem trigat dotze anys a llançar-nos a adquirir pimes amb una experiència en tecnologies web”.

Exogroup és ara mateix al focus de totes les empreses amb projecte interessant i que necessiten una plataforma d’enlairament.

El fundador d’Exogroup assegura: “Ara les empreses se’ns acosten perquè, si bé hi ha certa disponibilitat de fons econòmics a les incubadores, poques poden donar alguna cosa més que diners, com nosaltres, que oferim sinergies en tecnologia i permetem obrir portes a possibles mercats.”

playfulbet

adquirida fa pocs mesos, és una plataforma de joc social per a apostes esportives gratuïtes que s’adreça principalment a públic d’entre 18 i 35 anys, i es monetitza amb la publicitat que s’hi genera. Ja compta amb 8 milions d’usuaris, i la meta és arribar als 200 milions als diversos mercats globals.

exoclick

Fundada el 2006, és l’empresa que mobilitza publicitat i ja és la quarta xarxa publicitària del món, tot proveint més de 6 milions d’impressions diàries en l’àmbit global. És líder al sector d’adults.

adsecure

En aquest àmbit es dissenya una tecnologia de verificació d’anuncis. A banda de detectar malware, analitza si els anuncis fan massa soroll i no s’ajusten a les normes. S’adreça a lloc web proveïdors de tràfic.

mobilecashout

monetitza contingut mòbil mitjançant el desenvolupament de llocs mòbils, així com apps que s’integren amb operadores locals. Aquesta firma havia comprat Espabit, de tecnologia mòbil.

exads

És la firma encarregada de crear la tecnologia de les empreses del grup, en aquest cas una solució SaaS per a grans xarxes publicitàries, programes d’afiliació i llocs web amb un elevat volum de tràfic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia