La Borsa
Més valors
Economia

Sosmatic obre delegació a Colòmbia, Xile i Madrid

La firma que dona servei a les persones en l’ús de la tecnologia digital creix un 25% anual El grup ha adquirit un nou espai per als empleats

El ‘contact center’ rep un milió de trucades anuals, cada vegada més de ciberseguretat

L’empresa d’assistència tecnològica nascuda el 1998 va créixer el darrer exercici un 25%. Aquesta dada ha donat ales al seu fundador, David Casas, per mirar més enllà del seu mercat natural, que era el dels col·lectius i empreses situats a Catalunya i a l’Estat espanyol. Fa pocs mesos va obrir una delegació a Colòmbia i ara ja està a punt d’obrir-ne una altra a Xile i també a Madrid. Amb una facturació de 3 milions d’euros el 2017, la firma barcelonina supera els 160 professionals.

“La nostra empresa vol ser el RACC de la informàtica”, explica el director general de Sosmatic, que mira fora de les fronteres “per seguir creixent i donar servei en vista de les adversitats que produeixen la informàtica i les noves tecnologies”. L’empresa catalana fa pocs mesos que va obrir una delegació a Colòmbia. “Aquest país llatinoamericà té molt camp per córrer, hi ha molta feina a fer”, diu, però malgrat tot creu que la implantació allà serà lenta. David Casas considera que la delegació de Xile, que s’obrirà a finals d’any o inicis del 2019, “creixerà molt més ràpid perquè aquell país té una cultura empresarial més similar a l’europea”. En els dos casos, la filosofia és obrir el negoci al 50% amb un soci local “perquè ell és el que coneix a fons les necessitats de la gent i de les empreses d’allà”, explica. També obriran una petita seu a Madrid.

Sosmatic s’adapta als temps i a l’evolució tecnològica i estén la seva activitat a tota la tecnologia digital des dels ordinadors –que van ser la principal activitat en començar l’empresa– fins als telèfons intel·ligents, la Smart TV, els dispositius de comunicació, les tauletes, les videoconsoles, etc.

Des del contact center (centre d’atenció multicanal), integrat per un centenar de treballadors, donen servei de suport tècnic, manteniment, assistència tècnica i gestió d’infraestructures tant per a grans col·lectius d’usuaris com d’empreses, en la seva major part pimes. En bona part, la firma realitza el servei tècnic amb el nom d’una gran empresa en què prèviament ha signat un contracte. De fet, l’usuari final no sap que, els serveis prestats, els dona Sosmatic sinó l’empresa on treballa la persona que té el problema. Tot i així, també actua amb la marca Sosmatic Club, que va néixer fa molts anys però que no es va desenvolupar. Ara, la companyia torna a promocionar aquest marca perquè la firma ha definit com ha de funcionar i ja tenen les persones i els recursos per fer-la créixer.

El contact center rep un milió de trucades l’any, la meitat de les quals fan referència a incidències informàtiques i la resta, a distintius mòbils. El perfil del treballador sol ser un jove de 20-26 anys a qui li agrada molt el món tecnològic. També hi ha un grup de professionals de més de 50 anys “que agraeixen molt poder tenir una oportunitat de tenir una feina que els faci el pes”.

Les trucades que fan els afectats són molt variades. Poden anar des de com es col·loca la tinta en una impressora fins a saber quines són les amistats d’un menor a les xarxes socials. Aspectes relacionats amb la ciberseguretat preocupen cada cop més els usuaris. Les gestions es fan a distància o presencialment.

L’empresa ha hagut d’adquirir un nou local al costat de la seu actual per poder allotjar amb més comoditat els treballadors. La direcció preveu que d’aquí a dos anys haurà de buscar nova ubicació.

SOSMATIC

Facturació
3 M€
Treballadors
160
Any de fundació
1998
David Casas, que controla el 100% de l’empresa, va fundar Sosmatic fa 20 anys. Avui, la firma arriba a milers de llars a través de grans empreses per donar suport tècnic i assistencial. Amb una plantilla de 160 professionals ja ha posat els peus a nous mercats.
Acció social

“Volem ajudar les persones”

Conscients que la informàtica i les noves tecnologies comporten problemes tècnics, David Casas va fundar l’empresa per “ajudar les persones en l’ús de la informàtica i la tecnologia digital”. A l’inici, totes les demandes eren del món dels ordinadors. El fundador de l’empresa també trasllada aquesta vocació d’ajudar els altres als empleats, que vol que “estiguin a gust a la feina”. També potencia l’acció social. Fa poc que van regalar ordinadors i fan el manteniment a la Fundació Arrels. “A la vida cal ser generós”, diu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La Cecot tornarà a Foment després d’un any d’expulsió

Barcelona
Economia

Crous i Torres fusionen les seves candidatures

Acord entre la UdG i l’ATA per estudis pioners a l’Estat sobre apartaments turístics

girona

Preocupació a Nissan per la baixa producció

Barcelona
economia

El reconeixement facial arriba als caixers automàtics de CaixaBank

UNIÓ EUROPEA

El creixement de la zona euro es va desaccelerar el 2018

GRÈCIA

La banca no elimina el deute morós i li cal més capital

ECONOMIA

Jordi Gual, en el desè aniversari de CaixaBank al Marroc

Una vuitantena d’empreses gironines, amb el nou pla de màrqueting turístic

girona