Mango perd 35 milions d’euros durant el 2018 tot i l’augment de 40 milions en vendes
La facturació va arribar als 2.233 milions d’euros
Mango va perdre 35 milions d’euros en l’exercici del 2018, tot i incrementar les seves vendes en 40 milions, fins a assolir els 2.233 milions d’euros, segons ha informat la companyia en un comunicat.
Es tracta d’un increment de l’1,8% en comparació amb els 2.194 milions d’euros del 2017. L’increment de la facturació sumat a un menor impacte de les rebaixes i promocions, ha permès augmentar el marge brut fins al 58,5%. Pel que fa a l’Ebitda, es va situar en els 135 milions, un 17% més que l’any anterior.
El director general de mango, Toni Ruiz, ha destacat que l’exercici anterior es va desenvolupar en un “entorn complex i en plena transformació del negoci de la moda” i ha celebrat que tot i això “els clients hagin valorat bé les nostres col·leccions” i conseqüentment s’hagin incrementat les vendes.
D’altra banda, l’empresa ha reduït a la meitat el seu deute financer en dos anys i actualment és d’uns 315 milions d’euros. En concret, la reducció de l’any passat va ser de 100 milions d’euros i al desembre de l’any passat la direcció de la companyia va signar un acord de refinançament fins al 2023.