Economia

El COVID-19 fa minvar el comerç electrònic de joieria, moda i turisme

Un estudi sobre 1.400 webs revela que el consumidor ha establert una clara jerarquia entre productes de primera necessitat i els vinculats a l’oci

La crisi generada pel coronavirus també ha fet recular el comerç electrònic, sobretot en àrees com joieria, moda i turisme.

Segons ha pogut mesurar la plataforma d’experiència digital Contentsquare, l’impacte del COVID-19 sobre el comerç electrònic, que ha mesurat des del 17 de febrer fins ara, és manifesta en la davallada de visites a webs que venen joieria, que estan suportant una caiguda del 25%; viatges, del 22%; articles de luxe, del 19%; moda, del 14% i articles esportius, del 13%.

Així mateix, les reserves per a esdeveniments i compra d’entrades per a teatres i espectacles ha experimentat una davallada del tràfic de fins a 13%.

A més a més de la caiguda del tràfic, moltes web han perdut vendes, amb una minva del 47% en les transaccions dels principals llocs turístics, i una davallada del 25% en les reserves d’esdeveniments.

Tanmateix, mentre que moltes indústries estan patint, altres sectors han experimentat un increment considerable, tant en tràfic com en vendes online.

Els pics més importants de tràfic s’han registrat en els sectors de mitjans de comunicació, amb un creixement del 46%; supermercats, 42%; salut i farmàcia, 25% i telecomunicacions, 23%. Mitjans i supermercats han experimentat una forta acceleració durant els darrers dies, a mesura que les mesures d’aïllament es tornaven més estrictes.

Segons Contensquare, que fa servir dades de més de 21.000 milions de pàgines vises a més de 1.400 webs, l’augment de les compres a supermercats i salut i farmàcia obeeixen corresponen a la piràmide de Maslow sobre jerarquia de necessitats humanes. Per satisfer les necessitats a la base de la piràmide, els consumidors online estan abastint-se d’aliments i productes de salut vitals. Per contra, les compres més autoindulgents, al cim de la piràmide, estan caient de forma significativa.

Tal com diu Aimée Stone Munsell, CMO de Contentsquare, “quan es gestiona una crisi de l’escala de del COVID-19, aquests coneixements del món real poden ser molt valuosos per a les marques, que així poden identificar les tendències de comportament de compra en temps real i permetre que els retailers responguin amb canvis d’estoc, navegació i promocions a la seva web per ajudar als seus clients a trobar els productes que necessiten de la manera més fluïda possible.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

La plantilla de Lékué a la Llagosta es mobilitza contra el tancament de la planta: “Estem pagant una mala gestió”

La Llagosta
economia

L’Opa del BBVA al Sabadell s’alenteix

barcelona
unió europea

La CE veta l’ús d’un agent químic present en caixes de pizza

barcelona
regne unit

El Banc d’Anglaterra no es deixa arrossegar per la Fed i manté els tipus en el 5%

barcelona

Girona és una de les demarcacions de l’Estat amb més hotels a la venda

GIRONA
Tribuna

Un equip de 3 estrelles

Soci-Director de H&B Human and Business, conferenciant i formador
economia

Ajuntament, empreses i institucions acadèmiques impulsen l’Aliança per a la Innovació BIVA

SANT CUGAT DEL VALLÈS
Estats Units

La Fed retalla mig punt els tipus d’interès en la primera rebaixa des del 2020

Barcelona
Estats Units

Tupperware inicia el procediment de fallida

Barcelona