La Borsa
Més valors
Economia

S’allarga la bonificació per als camions que passen per l’AP-7

La concessionària Acesa rebrà més d’un milió d’euros

El conveni es prorroga fins a l’agost de l’any vinent

El Ministeri de Transport allarga les bonificacions dels tràilers que s’han de desviar per l’autopista entre Fornells de la Selva i la frontera, segons publica el BOE. El ministeri, la Generalitat i Acesa van signar un conveni l’any 2013 que fixava l’aplicació de les bonificacions; però, amb el conveni ja extingit, l’Estat espanyol ha decidit prorrogar fins que s’acabi la concessió, el 31 d’agost del 2021, les mesures que afecten el trànsit de vehicles pesants. Per fer-hi front, l’administració general de l’Estat indemnitzarà la concessionària amb 1.027.106,24 euros.

En concret, el decret fixa una reducció d’un 43,45% del peatge per als tràilers que facin recorreguts interns en el tram comprès entre els enllaços de Fornells i la Jonquera Sud, que fins ara se situava en un 50%. Per a la resta de vehicles pesants que facin el recorregut sencer al mateix tram, la bonificació serà d’un 35%. 

El decret també recorda que la Generalitat, a través del Servei Català de Trànsit, restringeix la circulació d’aquests vehicles per l’N-II al mateix tram. Precisament, el Servei Català del Trànsit va aixecar les restriccions de pas de camions per aquesta via, l’N-240 i l’N-340, durant l’estat d’alarma, però les va restablir a finals del mes de juny.

Foeg: “Nova excusa” per a l’N-II

La patronal FOEG diu que la congelació del desdoblament de l’N-II a l’Alt Empordà, exceptuant la variant de Figueres i l’enllaç fins a Orriols, és una “nova excusa” de l’Estat i un “episodi més” de la llarga llista d’ajornaments. En un comunicat, la FOEG afirma que ara “l’argument” és el final de la concessió de l’AP-7 (prevista per a l’agost de l’any que ve) i l’espera d’un estudi que concreti com es redistribuirà la mobilitat quan l’autopista estigui lliure de peatges. “La realitat és el maltractament de què són objecte els gironins en la inversió d’aquesta infraestructura”, asseguren. En aquest sentit, la patronal defensa que l’N-II és una “artèria principal” de comunicació i una infraestructura “estratègica” amb una “altíssima densitat de circulació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La cooperativa Suara va créixer un 8,2% el 2019

barcelona

Els centres comercials es mobilitzen i exigeixen poder tornar a treballar

SALT / LA JONQUERA

Colau vol més innovació al [email protected] i Clos, més habitatge

barcelona

Amazon hauria llogat una agència de detectius per espiar les activitats sindicals dels treballadors

Barcelona

Discrepàncies al BCE sobre si permetre als bancs pagar dividends el 2021

Brussel·les

Les empreses del [email protected] reclamen inversió en infraestructures i un planejament urbanístic “viable”

barcelona

L’empresa de videojocs sud-coreana Smilegate tria Barcelona com a seu central per créixer a Europa

Barcelona

El “neobanc” bnc10 tanca una ronda de 1.100.000 euros

barcelona

Cityscoot duplica a Barcelona la seva flota de motos elèctriques compartides

barcelona