Economia

El Parlament insta el govern espanyol a no ampliar les concessions de l’AP-7 i l’AP-2

Abertis vol acollir-se al decret que permet allargar el servei per compensar les pèrdues causades per l’estat d’alarma

La Comissió de Territori del Parlament ha aprovat per unanimitat una proposta de resolució d’ERC que insta el govern espanyol a no prorrogar les concessions de l’AP-7 entre Cambrils i La Jonquera i l’AP-2 entre el Vendrell i Lleida que finalitzen l’1 de setembre del 2021 ni que “en cap cas” s’ampliïn les tarifes i preus dels peatges de la concessió encara vigent.

Fa uns dies, Abertis va demanar formalment al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana la pròrroga de les concessions en acollir-se al decret llei 26/20, que permet a aquestes empreses –sempre i quan compleixin una sèrie de requisits– allargar el servei per compensar les pèrdues pel descens de la mobilitat causat per l’estat d’alarma.

Està previst que el ministeri que dirigeix José Luis Ábalos analitzi aquestes sol·licituds al llarg del mes de novembre, quan expira el termini per reclamar “l’equilibri de la concessió”. El decret no preveu una compensació a través d’ingressos directes sinó que apunta que el “reequilibri consistirà en l’ampliació del termini de durada de la concessió pel qual es considerarà un creixement anual acumulat dels ingressos del 2%, respecte als del 2019”. El text també apunta que, “en cap cas l’ampliació del termini podrà excedir la durada de vigència de l’estat d’alarma”.

D’altra banda, la proposta de resolució del grup parlamentari republicà també instava el govern espanyol a treballar conjuntament amb la Generalitat per trobar una fórmula per gestionar les vies d’alta capacitat en forma de vinyeta. En aquest cas, ha estat aprovada per tots els grups, excepte el PSC i Ciutadans, que s’han abstingut.

La vinyeta és la fórmula per la qual aposta el Departament de Territori i Sostenibilitat davant la progressiva finalització de les concessions de les autopistes. En una altra Comissió de Territori, el setembre del 2018, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va xifrar el cost manteniment de les autopistes i autovies entre 50.000 i 60.000 euros per quilòmetre i any. “Això és insostenible i qui digui el contrari menteix”, va assegurar el conseller, que va suggerir que fos un consorci com el de l’ATM qui gestionés la vinyeta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Estats Units

La Fed retalla mig punt els tipus d’interès en la primera rebaixa des del 2020

Barcelona
Estats Units

Tupperware inicia el procediment de fallida

Barcelona
economia

Mataró guanya una primera demanda al Corte Inglés que li reclama 24 milions

Mataró
unió europea

Anul·len una multa a Google per pràctiques abusives en publicitat

barcelona

El Consorci de les Gavarres augmenta un 14,36 % el pressupost 2025

monells

El Girocamping PRO presentarà noves eines per potenciar la sostenibilitat

SANT PERE PESCADOR
Economia

El BBVA no apujarà l’oferta de l’opa al Sabadell perquè ja és “molt atractiva” pels accionistes

barcelona
economia

Nous ajuts per impulsar el comerç de Mataró

mataró

L’ampliació de l’Outlet Gran Jonquera s’obrirà el mes d’octubre

LA JONQUERA