Economia

Manly Interlinings

“Hem creat una unitat de negoci per al sector sanitari”

La companyia Manly Interlinings, amb seu a Parets del Vallès, sempre s’ha dedicat a fer entreteles per al sector de la moda. Són un tipus de teixit tècnic que dona forma i consistència a les peces de vestir (per exemple, les teles que reforcen el coll i els punys d’una camisa). Amb tot aturat i les botigues tancades o a mig gas, aquesta empresa familiar s’ha hagut de reinventar: el 50% de la seva producció es destina actualment al sector sanitari, ja que ara també fan teixit per confeccionar mascaretes higièniques. Han fabricat fins ara més de 2 milions de metres de tela, que equivalen a 80 milions de mascaretes. Gràcies a la capacitat per adaptar-se amb rapidesa, tot i la pandèmia i el cataclisme econòmic que ha provocat, han aconseguit facturar el doble que l’any passat i han arribat a un volum de negoci de més de 20 milions d’euros.

Com explica la CEO de Manly Interlinings, Laura Granada, el canvi no va ser fàcil i ha requerit molt esforç. “Tenim 25 treballadors i primer vam haver de fer un ERTO, però de seguida vam començar a investigar amb els enginyers i el departament de qualitat què podíem fer amb el nostre estoc, i vam crear una nova unitat de negoci centrada en l’àmbit sanitari.” Granada reconeix que això els va salvar empresarialment, però deixa molt clar que això va “en segon lloc”. “El que sempre ens ha mogut ha estat ajudar a mitigar la crisi sanitària. Ha estat molt dur, perquè estàvem desenvolupant un mercat totalment nou i suposava començar des de zero. Vist amb perspectiva, però, reconforta veure que tothom ha cooperat per donar el millor de si mateix, ja fossin les empreses, els laboratoris o els proveïdors”, destaca la directiva.

Lamenta ara els recels que s’estan generant cap a les mascaretes higièniques. “A França i a Alemanya obliguen a portar les FFP2 perquè no hi ha cap normativa que reguli les higièniques; aquí s’han fet les coses bé.” El negoci de les teles per a mascaretes també està baixant, opina, perquè hi ha hagut molta oferta i “massa poc controlada, ja que hi ha molt teixit que no està homologat i no garanteix els requisits” de respirabilitat i filtració d’eficàcia bacteriana. Quant al futur, la CEO de Manly Interlinings confia que el sector de la moda vagi recuperant pes, però mentrestant continuen apostant per les mascaretes. Ara no només elaboren teixit per fer-ne, sinó que en fabriquen per a grans empreses. “No són grans quantitats, però ens permet tenir feina per a tothom.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

TURISME

Els càmpings de Lleida preveuen una bona temporada sense restriccions per sequera

LLEIDA
Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona
economia

Els operadors es troben per buscar experiències úniques a la Costa Brava

PERALADA
economia

Tots els productes del mar, a partir de demà al Seafood

Barcelona