Economia

Emprenedors

Nous models de negoci

S’inaugura a la capital catalana un sistema de lloguer de bicis a llarg termini, amb accés al servei de reparació i manteniment

El grup holandès Swapfiets recupera els plans d’expansió aparcats amb la crisi de la Covid-19

Malgrat que la crisi que comporta la Covid-19 no ho posa fàcil, Barcelona continua acollint nous projectes empresarials i fins i tot hi ha qui s’atreveix a provar noves fórmules de negoci. És el cas de l’empresa holandesa Swapfiets, que acaba d’estrenar a la capital catalana el seu sistema de rènting de bicicletes. És un model de subscripció que, per una quota a partir de 16,90 euros al mes, permet a l’usuari tenir una bicicleta per a ús personal: se l’emporta a casa i la fa servir com si fos seva, amb l’avantatge que té accés a un servei de reparació i assistència tècnica. Com explica Javier Agustí, responsable del magatzem, els subscriptors només han de demanar cita prèvia i un tècnic arreglarà la seva bicicleta a casa o a la mateixa botiga que acaben d’obrir al carrer de Balmes. Si no pot ser reparada en un moment, els usuaris en rebran una de nova.

Swapfiets ofereix per llogar la clàssica bici holandesa sense marxes i una d’urbana de set velocitats, a banda de bicicletes elèctriques (per 75 euros al mes) i, properament, patinets i motos elèctriques. Com explica Benjamin de Terssac, responsable de mercats del grup a Espanya, la companyia ha decidit provar el seu model de subscripció a l’Estat “començant per Barcelona i, si s’estableix amb èxit, s’espera llançar-lo a altres ciutats del territori els propers anys”. Actualment, compta amb més de 220.000 usuaris, sumant els dels Països Baixos, Alemanya, Bèlgica, França, Itàlia i la Gran Bretanya.

Aquesta primavera, l’empresa ha entrat no només a la capital catalana sinó també a Viena, Lió, Nantes i Estrasburg. De Terssac reconeix: “Ja el 2019 teníem previst expandir-nos encara més per Europa, inclosa Barcelona”, però el coronavirus va fer ajornar els plans. Ara els han recuperat, explica, perquè el teletreball i “els confinaments afecten negativament el negoci, perquè menys persones necessiten moure’s”, però la firma també s’està “beneficiant de l’augment de l’interès per les bicis a causa de la pandèmia i els problemes de salut relacionats amb el transport públic”. Els pros i els contres hi són, però, segons certifica el responsable de mercats del grup a Espanya, tot i que els confinaments més estrictes sí que els poden afectar perquè llavors la mobilitat es redueix molt, a mitjà termini “la necessitat d’utilitzar bicicletes no només augmentarà sinó que ja ha crescut en els darrers mesos”.

Filosofia sostenible i ‘amable’

La consolidació de la bicicleta com a mitjà de transport més segur que el metro o l’autobús ha permès que, malgrat la crisi del coronavirus, l’empresa creada el 2014 per tres joves estudiants holandesos hagi pogut “accelerar durant el 2020 el negoci a tots els mercats, especialment a les ciutats més grans”. Amb tot plegat, la xifra de negocis de Swapfiets ha passat dels 7 milions d’euros del 2018 als 39 milions del 2020. A Barcelona, segons les previsions inicials, el grup confia en tenir a finals d’aquest any més de 1.000 subscriptors. Durant la inauguració de la botiga catalana, el director de promoció econòmica de l’Ajuntament de Barcelona, Mario Rubert, va assegurar que el model de negoci de la companyia “encaixa perfectament amb la filosofia de ciutat sostenible i mobilitat amable que té la capital catalana” i que hi ha la intenció de continuar potenciant.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

CCOO convoca diverses jornades de vaga a Llansà

girona
Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona

L'sportech vol superar marques

Barcelona
Xavier Garcia
director del Tech Tourism Cluster de Catalunya (TTC)

“L’impacte del turisme té resposta des de la tecnologia”

Barcelona
LA CRÒNICA

A l’Expocasió, no val a badar

GIRONA

Comença la reforma integral de l’hotel Best Western Premier CMC, amb dos milions d’inversió

girona

Bumerang, l’‘start-up’ que evita 2.500 envasos d’un sol ús al dia

Barcelona

Empatif s’enfoca a guanyar volum, també amb compres

Manresa
ECONOMIA

Compres i milers de visitants a la fira Expocasió de Fornells

fornells de la selva