Economia

El consum de moda comença a recuperar-se lentament i tanca març amb un 10% de menys de vendes que 2019

La despesa mitjana és de 144,6 euros per client en el primer trimestre, un 20% per sota del consum de 2019

El consum de moda ha començat a recuperar-se “molt lentament” en el primer trimestre, segons el panel de consum de producte de moda elaborat pel Clúster Català de la Moda (Modacc) i l’empresa especialitzada en estudis de mercat Kantar.

Gener i febrer han tancat amb una caiguda de vendes del 27,4% respecte a l’any passat. Al març, els ingressos de les empreses del sector han estat un 10% inferiors a les xifres de 2019 i constaten un inici “tímid” de la recuperació. En el primer trimestre, la despesa per client ha estat de 144,6 euros, un 20% per sota del consum mitjà del 2019 i també per sota dels 155,6 euros del primer trimestre de 2020.

Per categories, la moda interior d’home, la calceteria i l’íntim de dona han registrat un “molt bon comportament”, amb un increment anual de les vendes del 19,5%, el 10,5% i el 7,4%, respectivament. Les categories de moda exterior i bany, molt vinculades a l’activitat social i d’oci, han continuat mantenint tendències negatives.

Durant el primer trimestre, la moda en línia ha moderat els seus creixements, però s’ha mantingut a nivells “molt elevats” en comparació amb el mateix període de 2019.

En qualsevol cas, l’estudi mostra també canvis de fons en els hàbits dels consumidors, com la voluntat de comprar productes més sostenibles i saludables.

Per aquest any, l’informe preveu un primer semestre amb consums moderats, continuant amb la tendència registrada el 2020. En els darrers sis mesos de l’any, l’estudi estima creixements importants en el consum de productes de moda lligat a la recuperació d’activitats socials i el turisme.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions d’euros

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona