Economia

ECONOMIA

Premis del sector surer al món del vi i a Nandu Jubany

L’Associació d’Empresaris Surers de Catalunya, Aecork, en els XXIX Premis Gla d’Or, que des del 1990 distingeixen personatges mediàtics, institucions, professionals o líders d’opinió i els converteix en ambaixadors del suro i posant en relleu el sector surer i els seus valors intrínsecs tant a nivell nacional com internacional, ha guardonat el xef Nandu Jubany i la Federació Espanyola del Vi. Al cuiner, en la 29a edició dels guardons, un cop represos després de la pandèmia, li agraeixen l’esforç per divulgar la feina de la restauració durant el confinament i les virtuts del vi tapat amb suro, i a la FEV, la defensa continuada de l’ús d’aquest material i l’aposta per la sostenibilitat.Julián Chivite, vicepresident de la FEV i encarregat de recollir la Gla d’Or, considera que suro i vi són un “binomi històric i indissoluble”. “El tap de suro forma part del producte final, l’ampolla de vi, i li aporta valor en un sentit qualitatiu”, afirma.

Aecork i els premis Gla d’Or
L’Associació d’Empresaris Surers de Catalunya (Aecork) és una entitat que aglutina les principals empreses fabricants o comercialitzadores de productes de suro que exporten als principals mercats vitivinícoles mundials.El premi Gla d’Or, una joia de solapa que simbolitza una gla, es va crear el 1990 per reconèixer la tasca que institucions, organismes i personalitats duen a terme en favor del suro i indissociablement del vi i del patrimoni gastronòmic en el nostre país. Al llarg dels anys, l’han rebut desenes de figures i institucions, com ara Álvaro Palacios, el Comité Champagne, els germans Roca o Ferran Adrià.L’entrega dels premis esdevé una oportunitat per apropar els prescriptors d’àmbit mundial a la causa del suro, dotar-los d’arguments tècnics, fer-los conèixer la tecnologia i la innovació aplicada al sector de primera mà i utilitzar la seva veu per canviar les percepcions i contraatacar la campanya de comunicació realitzada pels taps alternatius a través d’estudis, de manera que arribi al consumidor, per donar a conèixer que el suro és l’únic producte 100% natural, reutilitzable i reciclable amb què es pot tapar un vi.Per Joan J. Puig, president d’Aecork, “la del suro és una cultura d’economia sostenible, de mantenir llocs de treball i de donar un sentit econòmic a la transformació d’un producte natural tan nostre com és el suro”. “Reivindiquem el seu paper en el món vitivinícola però també en els sectors social i econòmic”, assenyala.Tradicionalment, l’entrega dels guardons es feia en una nit de gala que enguany, donada la situació sanitària, de forma excepcional no s’ha considerat pertinent celebrar. No obstant això, Aecork espera recuperar la presencialitat de l’esdeveniment en l’edició de l’any 2022, que coincidirà amb els 30 anys dels premis Gla d’Or.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

CCOO convoca diverses jornades de vaga a Llansà

girona
Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona

L'sportech vol superar marques

Barcelona
Xavier Garcia
director del Tech Tourism Cluster de Catalunya (TTC)

“L’impacte del turisme té resposta des de la tecnologia”

Barcelona
LA CRÒNICA

A l’Expocasió, no val a badar

GIRONA

Comença la reforma integral de l’hotel Best Western Premier CMC, amb dos milions d’inversió

girona

Bumerang, l’‘start-up’ que evita 2.500 envasos d’un sol ús al dia

Barcelona

Empatif s’enfoca a guanyar volum, també amb compres

Manresa
ECONOMIA

Compres i milers de visitants a la fira Expocasió de Fornells

fornells de la selva