Brussel·les nega que les normes actuals forcin les aerolínies a operar vols buits
Les regles flexibilitzades rebaixen a un 50% l’obligació de volar en una franja assignada
Brussel·les nega que les normes actuals forcin les aerolínies a operar vols buits. El portaveu de la Comissió Europea responsable de Transport, Stefan de Keersmaecker, ha defensat que les regles europees que obliguen a volar en una franja assignada per mantenir-la ja es va rebaixar del 80% al 50% per la pandèmia. Des de l’executiu europeu no han vist cap evidència que això estigui forçant les companyies aèries a volar sense passatgers per no perdre rutes. “És una decisió comercial”, ha remarcat Keersmaecker aquest dijous davant les queixes de Lufthansa. És l’única aerolínia que s’ha queixat de les normes assegurant que es veia forçada a operar els coneguts com a “vols fantasma”.
“Són llàgrimes de cocodril”, li va recriminar dimecres el president del grup Ryanair, Micheal O’Leary, que acusa la companyia alemanya d’intentar “protegir” el seu negoci de la competència. O’Leary insta l’aerolínia -rescatada pel govern alemany a l’inici de la pandèmia- a rebaixar els preus dels bitllets si no aconsegueixen omplir els avions.
Mesures excepcionals
A part de flexibilitzar el requisit de les franges de vol, la CE també ha introduït una excepció en cas que les restriccions de viatge per la pandèmia, com mantenen molts països fora del bloc europeu. Així, tampoc es veuen obligades a operar vols internacionals buits, segons Brussel·les.