Economia

economia

Els mercats gironins ‘celebren’ la seva setmana

La Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona (XMSG) organitza fins a finals de mes activitats en nou municipis gironins

Amb el lema ‘És de mercat, és bo’ volen que es valori el producte més pròxim

Des d’avui fins a final de mes (dimarts 31), tindrà lloc la cinquena edició de la Setmana Internacional dels Mercats a les comarques gironines. La presentació ha tingut lloc aquest matí a la Plaça Mercat d’Olot, un dels nou municipis gironins on hi haurà activitats. Els altres vuit són: Girona, Lloret de Mar, Palafrugell, Palamós, Portbou, Roses, Salt i Sant Feliu de Guíxols.

La Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona (XMSG) organitza la cinquena edició de la Setmana, inclosa en el marc de la campanya internacional Love Your Local Market (Estima el teu mercat local). Aquest any, la voluntat és potenciar les propostes a l’aire lliure i activitats atractives que “busquen la participació de clients habituals als mercats i captar-ne de nous”, informa la Diputació de Girona, que participa en la setmana.

En l’acte de presentació, hi han participat el diputat de Promoció i Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Girona, Jordi Camps; l’alcalde d’Olot, Josep Berga; la regidora de Comerç, Gemma Canalias; el regidor de Promoció de la Ciutat, Estanis Vayreda, i el president de l’Associació de Placers del Mercat d’Olot, Jordi Vilarrasa.

Tota la informació detallada és al lloc web de l’esdeveniment: https://estimoelmeumercat.ddgi.cat .

Una campanya internacional iniciada el 2011 al Regne Unit

La campanya internacional dels mercats va néixer el 2011 al Regne Unit. L’esdeveniment, segons informa la Diputació, ha anat creixent fins a arribar a l’actualitat amb més de 4.000 mercats de 19 països d’arreu del món. Els mercats de la XMSG i la Diputació s’hi van afegir el 2018 amb la “voluntat de reivindicar els mercats com a àgora dels pobles i ciutats i convertir aquest espai en un punt de trobada i de relació per a la ciutadania, i d’aprenentatge en matèria de productes frescos, de proximitat i de temporada”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

L’economia catalana creix un 2,9% interanual el primer trimestre de l’any

Barcelona

Les botigues podran obrir el 12 d’octubre de 2024

Barcelona

Tesla negocia invertir 4.500 milions d’euros al País Valencià amb una nova fàbrica

barcelona
zona euro

La zona euro entra en recessió tècnica

barcelona

Gonzalo Gortázar, guardonat amb el premi Esade 2023

Economia

El Masnou també canta el peix

EL MASNOU

Arrenca la 25a edició del Saló de la Logística amb més de 650 empreses

barcelona

Eines de País presenta la seva llista per a les eleccions a la Cambra de Barcelona

barcelona

La Cambra de Barcelona alerta dels dèficits “clau” de l’economia que afecten el benestar dels ciutadans

barcelona