Economia

Fan censos de senglars a les Gavarres i Rocacorba

Les sortides són nocturnes i formen part del pla de xoc per reduir-ne la població

El Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat ha començat a fer censos nocturns de senglars en algunes àrees privades del massís de les Gavarres i les muntanyes de Rocacorba. Hi participen una vuitantena de persones entre el Cos d’Agents Rurals, sindicats agraris, Federació de Caça, titulars cinegètics i pagesos. Es van iniciar a principis de juny i es repetiran amb una periodicitat quinzenal fins a mitjan juliol.

Els censos es van realitzar per primera vegada l’any passat i permeten tenir una radiografia real d’aquesta zona d’elevada incidència de danys agrícoles causats pels senglars. S’emmarquen en el pla de xoc que el departament té en marxa per al control dels danys produïts pel senglar 2022-2024. Amb un pressupost de més de 10 milions d’euros, vol reduir les poblacions de senglar i els efectes i conflictes que produeix a Catalunya, per assolir un nombre de senglars estable i compatible amb la conservació d’altres espècies dels ecosistemes i amb les activitats humanes.

Es fan set itineraris de censos nocturns de senglar que transcorreran per àrees privades de caça dels municipis de Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l’Heura, la Bisbal d’Empordà, Calonge, Santa Cristina d’Aro, Llagostera, Canet d’Adri, Sant Gregori, Sant Martí de Llémena i Sant Aniol de Finestres.

L’any passat es van comptabilitzar 1.408 senglars al sector agrícola de les Gavarres i 935 al de Rocacorba. El nombre d’exemplars observats va ser exponencialment proporcional a l’evolució de l’estat dels conreus, i va ser màxim els dies anteriors i posteriors a la sega.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Vueling pacta un conveni fins al 2025 amb tripulants de cabina i personal d’oficines

barcelona
JOSEP SANTACREU
GUANYADOR DE LES ELECCIONS A LA CAMBRA DE COMERÇ DE BARCELONA

“S’exagera el dilema entre pime i gran empresa”

barcelona

The District descarta marxar de Barcelona

barcelona

Xifra rècord de turistes als hotels durant l’agost

BARCELONA

L’economia espanyola va créixer un 0,5% durant el segon trimestre

Barcelona
economia

Refrica celebra el 75è aniversari i adquireix l’empresa Fritecno

fornells de la selva

El govern destina 6 milions a projectes de canvi estratègic a les empreses

barcelona
regne unit

El Banc d’Anglaterra manté els tipus en el 5,25%

barcelona

Les exportacions gironines alenteixen el creixement

girona