Economia

El cistell de productes bàsics s’encareix un 15,2% als supermercats, la major pujada de preus en 34 anys

Els establiments del grup Dia i Mercadona són els que han incrementat més les seves tarifes, segons l’OCU

El cistell de productes bàsics s’ha encarit un 15,2% als supermercats en l’últim any, segons un estudi de l’OCU, que ho bateja com la major pujada de preus en 34 anys. L’augment de tarifes és generalitzat ja que afecta el 95% dels 239 productes del cistell de consum. Destaquen productes com l’oli de gira-sol (amb una pujada del 118%), les magdalenes i la margarina (+75%) i els plàtans, pasta, oli d’oliva i farina, amb increments de més del 50%. Només hi ha 12 productes en la categoria d’higiene (com el xampú, -5%) i les fruites exòtiques (alvocat -10% o kiwi, -6%) que baixen anecdòticament el preu. Entre les grans cadenes de supermercats, les del grup Dia (de +15,2% a +17,1%) i Mercadona (+16,2%) són les que més han pujat les seves tarifes.

Com a contrapartida, els supermercats que menys han augmentat els preus són Alimerka (8,4%), Carrefour Express (8,5%) i BM Urban (8,8%). “No obstant, la pujada de preus ha estat generalitzada i bastant homogènia”, ha reiterat l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU). L’informe de l’OCU –realitzat a 1.180 supermercats de 65 ciutats- assenyala que es poden estalviar fins a 994 euros de mitjana amb una bona elecció del supermercat. Les cadenes més barates són Tifer, Supermercats Dani i Family Cash, mentre que les més cares són Sánchez Romero, Ulabox, Novavenda i Amazon. Vigo i Ciudad Real són les dues ciutats més barates de l’estat espanyol, mentre que les més cares són Palma, Barcelona, Girona, Madrid i Alcobendas-San Sebastián de los Reyes.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Wavekup o com orientar la vocació en el jovent

MATARÓ

La incertesa marca el Black Friday del comerç català

BARCELONA

L’economia blava mou 561,1 milions l’any a la Costa Brava

CASTELL-PLATJA D’ARO

Els propietaris de l’Espai Gironès el posen a la venda

SALT

La sequera fa caure en picat la collita de les oliveres mil·lenàries

Barcelona
economia

El hub que opta a substituir Nissan s’assegura 50 milions d’euros d’avals per accedir als fons del PERTE

barcelona

Un estudi afirma que l’economia blava a la Costa Brava genera 561,16 milions d’euros

PLATJA D’ARO

La farmacèutica Sanofi aposta fort per Riells i Viabrea

RIELLS I VIABREA

Joan Roca, guardonat per les DOP d’oli d’oliva

ROSES