Economia

Nylstar atura la producció per l’encariment de l’energia

La tèxtil Nysltar de Blanes ha aturat la producció de fil arran de l’encariment de l’energia, segons informa l’ACN. El principal accionista de l’empresa, Alfons Cirera, sosté que s’hi ha vist obligat després d’haver d’afrontar 2,2 milions d’euros de sobrecostos amb les factures, i que a partir d’ara acumularà comandes abans de tornar a engegar maquinària. Explica que la intenció és reprendre la producció de fil especialitzat la setmana vinent i nega que, en cap cas, l’enviament de fil cap a Polònia suposi tancar part del procés productiu.

El comitè d’empresa, però, no ho veu així. Els sindicats recorden que el 90% de la plantilla –formada per 83 persones– està immersa en un ERO temporal, que s’acaba el 31 de desembre, i temen que aquest sigui el primer pas cap a un tancament encobert. Els sindicats ja han anunciat que tenen intenció de mobilitzar-se. El comitè d’empresa, format pels sindicats CCOO, UGT i Domum, subratlla que els treballadors viuen l’aturada “amb gran preocupació”. La situació que s’ha agreujat després de saber que part de la producció de fil que s’havia fet s’enviarà a Polònia (a una antiga planta del grup Nylstar, ara propietat d’Antex) perquè s’acabi d’enllestir allà.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Els lloguers a les comarques gironines minoren el seu creixement

girona
unió europea

La UE aprovarà aquest dimarts la normativa sobre la prohibició de vehicles de combustió a partir del 2035

barcelona
ALEMANYA

Jornada de vaga als mitjans de transport alemanys

BARCELONA
ECONOMIA

First Citizens Bank compra el SVB

BARCELONa
Economia

Gelati Dino inaugurarà a l’abril una botiga a Perpinyà i una altra a Doha

empuriabrava

La firma d’hipoteques creix i marca el millor gener des del 2011

Barcelona
TURISME

La fira turística B-Travel s’apropa als volums pre-covid

BARCELONA

L’economia catalana creix un 5,5% al 2022

barcelona

Els salaris perden tres punts de poder adquisitiu en dos mesos

Madrid