Economia

La vaga genera pèrdues de fins a 1.500 euros diaris al 39% de les empreses

Vaga de trasnportistes

Un 39% de les empreses enquestades per la patronal vallesana Cecot afirma que la vaga de transportistes suposa un cost diari de fins a 1500€. La Cecot ha realitzat un sondeig, via correu electrònic, entre les empreses associades a l'entitat per tal de conèixer les conseqüències econòmiques de la vaga de transportistes,. Tot i que la resposta de formularis estarà oberta fins la fi de la vaga, la patronal ha avançat els resultats obtinguts fins aquesta tarda.

Del total de respostes vàlides obtingudes entre les 15 h i les 17 h, la distribució de respostes per sectors és la següent: construcció 15,9%; alimentació 4,4%; indústria 31,4%; comerç 11%; serveis 28,3%, i altres 8,4%.

Pel que fa a la pregunta de si la vaga de transportistes afecta l'activitat, el 78,3% dels enquestats responen que sí, davant el 21,2% que responen que la vaga no afecta a la seva activitat empresarial.

A la pregunta “Com afecta la vaga del transport?”, el 52,6% de les empreses responen que no poden distribuir la seva mercaderia; el 9,7% dels enquestats al·leguen una reducció de les vendes i del seu procés productiu; i un 15,9% responen a altres motius diversos.

Finalment, quan la Cecot els demana “quin és el cost diari que les conseqüències de la vaga representa per les seves empreses” la resposta dels enquestats es distribueix de la manera següent: menys de 600€, 19,4%; 601 a 1500€, 19,6%; 1501 a 3000€, 12,8%; 3001 a 6000€, 12%; 6001 a 15.000€, 7%, i més de 15.000€, 7,5%.

“Des de la Cecot, tot i que entenem perfectament la problemàtica per al sector del transport i, sobre tot, dels transportistes autònoms no donem suport a la vaga perquè entenem que no resoldrà la pujada del preu del gasoil ja que es tracta d´un fenomen global”, afirma David Garrofé, secretari general de la Cecot, i afegeix “entenem que aquesta situació és fruit d´anys de tenir un preus de combustibles per sota de la mitjana europea i ara el sector no pot repercutir sobre els clients, de forma sobtada, aquesta forta pujada del gasoil. Això genera més inquietud en el sector”.

La patronal catalana creu que és normal que el sector esperi que l´administració doni respostes a aquesta situació. Aquesta situació porta ara a no poder repercutir els increments i aquí sí que la Cecot creu que el Govern ha de dir com solventar-ho. “El Govern ha de definir quin model de sector del transport, com a país, preveu que ha de proposar”, diu Garrofé, “i quin pla té per ajudar a conduir a les empreses perquè es reajustin i tractin d’alinear-se.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Maneres d’abordar el fracàs

Conseller d'empresaris, expert en lideratge, jove líder europeu (2013-2014) i ambaixador empresarial de Catalunya (2012-2015)

Detenen tres pagesos gironins per les destrosses als pous de l’Alt Empordà del mes d'abril

FIGUERES
SALT

Commerzbank posa a la venda l’Espai Gironès per 140 milions d’euros

SALT
economia

Es preveu una campanya de fruita de pinyol “correcta” tot i una caiguda de la producció

Lleida
ECONOMIA

La Xina reaviva la guerra comercial amb la UE amb una investigació antidúmping

BARCELONA

Les botigues de les zones més turístiques ja poden obrir els diumenges

Barcelona

Circuits en funcionament

L’Hospitalet de Llobregat

Fer obsolet el residu

Barcelona
Mar Reguant
Economista i premi nacional de recerca al talent jove de la FCRI

“L’energia barata ja hi és, però cal repartir millor els beneficis”

Barcelona