Economia

Liciten per 2,2 MEUR la construcció d’un tercer carril a la C-55 entre Sant Vicenç de Castellet i Castellgalí

El Departament de Territori ha licitat per un import de 2,2 milions d’euros les obres de construcció d’un tercer carril a la C-55 entre Sant Vicenç de Castellet i Castellgalí, segons ha informat l’ACN. L’objectiu és millorar la fluïdesa del trànsit en aquest àmbit. En concret, es construirà un segon carril en sentit nord entre Sant Vicenç de Castellet i la ronda de Manresa per reduir el trànsit de pas per l’actual travessera de Castellgalí. Les obres començaran el primer trimestre de l’any vinent i duraran cinc mesos. La realització del nou carril s’emmarca en el pla d’actuacions del Govern per reduir les congestions que es produeixen en aquest eix viari, especialment en hora punta, entre Castellbell i el Vilar i Manresa.

Per implantar el nou carril, s’ampliarà la plataforma de la carretera en sentit Manresa. Aquesta actuació comportarà la construcció d’una escullera per protegir el terraplè de la carretera de possibles erosions i l’adequació de diversos elements de drenatge. A més, es complementarà amb la instal·lació de barreres de seguretat, senyalització i abalisament. Així mateix, inclourà la millora del ferm a Castellgalí, en el tram entre la rotonda que dona servei al polígon industrial Pla del Riu I i la rotonda d’encreuament de la C-55 i la BV-1229.

Pla d’actuacions valorades en 50 milions d’euros

Segons informa el Departament de Territori, en l’àmbit entre Castellbell i el Vilar i Manresa de la C-55, es produeixen episodis de congestió que es concentren principalment en el sentit nord de la carretera, entre la incorporació de la C-16 i l’inici de la travessera de Castellgalí, incloent l’accés des de Sant Vicenç de Castellet. L’hora punta correspon als matins laborables a partir de les vuit menys quart i es pot allargar fins a les nou. Els divendres a la tarda també s’observen retencions entre les cinc i les set. En sentit sud, les retencions són ocasionals i es produeixen a l’entrada de la travessera de Castellgalí.

El Departament considera que l’opció tècnica més adient és la configuració a la C-55 d’un segon carril en sentit nord, continu, des de Sant Vicenç de Castellet fins a Manresa i d’una variant a Castellgalí. Tota aquesta actuació comporta una inversió de prop de 50 milions d’euros i la millora de la fluïdesa en el trànsit que suposa un estalvi en emissions de 277 tones de CO2 anuals. En paral·lel a les obres ara impulsades, el Departament de Territori treballa en els estudis de la variant de Castellgalí i del tercer carril fins a la ronda de Manresa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

QUERALBS

FGC i Queralbs arriben a un principi d’acord per la gestió de Vall de Núria

QUERALBS
economia

Rècord d’inversió estrangera a les Terres de l’Ebre en cinc anys

Tortosa
economia

El BBVA explora una possible fusió amb el Banc Sabadell

barcelona
economia

La zona euro deixa enrere la recessió tècnica

barcelona
economia

Cinc cambres s’alien per un espai empresarial transfronterer més sostenible

GIRONA
QUERALBS

Les patronals del Ripollès reclamen un acord en la concessió de Vall de Núria

QUERALBS
economia

La Generalitat denega l’ERTO de Freixenet

Barcelona
economia

El BBVA guanya 2.200 milions d’euros el primer trimestre de 2024

barcelona

Els economistes insten a assolir grans consensos per reactivar el país

Barcelona