Economia

Liciten per 2,2 MEUR la construcció d’un tercer carril a la C-55 entre Sant Vicenç de Castellet i Castellgalí

El Departament de Territori ha licitat per un import de 2,2 milions d’euros les obres de construcció d’un tercer carril a la C-55 entre Sant Vicenç de Castellet i Castellgalí, segons ha informat l’ACN. L’objectiu és millorar la fluïdesa del trànsit en aquest àmbit. En concret, es construirà un segon carril en sentit nord entre Sant Vicenç de Castellet i la ronda de Manresa per reduir el trànsit de pas per l’actual travessera de Castellgalí. Les obres començaran el primer trimestre de l’any vinent i duraran cinc mesos. La realització del nou carril s’emmarca en el pla d’actuacions del Govern per reduir les congestions que es produeixen en aquest eix viari, especialment en hora punta, entre Castellbell i el Vilar i Manresa.

Per implantar el nou carril, s’ampliarà la plataforma de la carretera en sentit Manresa. Aquesta actuació comportarà la construcció d’una escullera per protegir el terraplè de la carretera de possibles erosions i l’adequació de diversos elements de drenatge. A més, es complementarà amb la instal·lació de barreres de seguretat, senyalització i abalisament. Així mateix, inclourà la millora del ferm a Castellgalí, en el tram entre la rotonda que dona servei al polígon industrial Pla del Riu I i la rotonda d’encreuament de la C-55 i la BV-1229.

Pla d’actuacions valorades en 50 milions d’euros

Segons informa el Departament de Territori, en l’àmbit entre Castellbell i el Vilar i Manresa de la C-55, es produeixen episodis de congestió que es concentren principalment en el sentit nord de la carretera, entre la incorporació de la C-16 i l’inici de la travessera de Castellgalí, incloent l’accés des de Sant Vicenç de Castellet. L’hora punta correspon als matins laborables a partir de les vuit menys quart i es pot allargar fins a les nou. Els divendres a la tarda també s’observen retencions entre les cinc i les set. En sentit sud, les retencions són ocasionals i es produeixen a l’entrada de la travessera de Castellgalí.

El Departament considera que l’opció tècnica més adient és la configuració a la C-55 d’un segon carril en sentit nord, continu, des de Sant Vicenç de Castellet fins a Manresa i d’una variant a Castellgalí. Tota aquesta actuació comporta una inversió de prop de 50 milions d’euros i la millora de la fluïdesa en el trànsit que suposa un estalvi en emissions de 277 tones de CO2 anuals. En paral·lel a les obres ara impulsades, el Departament de Territori treballa en els estudis de la variant de Castellgalí i del tercer carril fins a la ronda de Manresa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Un Consell de Conselleres per canviar “la cultura empresarial patriarcal”

Barcelona
societat

El govern preveu oferir la finestra única als pagesos aquest mes de maig

barcelona
economia

Foment i el sector immobiliari rebutgen la regulació del lloguer de temporada

barcelona
GIRONA

La taxa d’atur s’enfila al 12,47% a la demarcació el primer trimestre d’any

GIRONA
economia

L’atur continua pujant el primer trimestre amb 12.800 desocupats més

barcelona
ECONOMIA

El termini per reclamar despeses hipotecàries comença en anul·lar-se la clàusula abusiva

BARCELONA
GIRONA

El Govern aprova ajuts a la pagesia per valor d’11,4 milions d’euros

GIRONA
GIRONA

La CGT de Correus denuncia falta de personal en una desena de barris

GIRONA
economia

El Banc Sabadell guanya 308 milions el primer trimestre, un 50% més que l’any passat

barcelona