Economia

unió europea

La UE prohibirà les etiquetes ‘eco’ o ‘bio’ en productes sense proves que les avalin

Brussel·les busca amb una nova directiva augmentar la protecció dels consumidors

La Unió Europea (UE) ha acordat aquest dimecres prohibir que els productes que es venguin en territori comunitari puguin publicitar-se amb etiquetes com ‘eco’ o ‘bio’ si no tenen proves rellevants que les avalin. Aquesta, explica l’agència Efe, és una les mesures d’una nova directiva que busca augmentar la protecció dels consumidors aprovada aquesta matinada pels negociadors del Consell i el Parlament Europeu.

En general, totes les etiquetes ecològiques que no es basin en esquemes de certificació aprovats o establerts per les autoritats públiques queden prohibides, així com que els fabricants presentin les actualitzacions de software com necessàries quan només milloren la funcionalitat de l’aplicació.

“Amb el compromís assolit, els consumidors disposaran de la informació necessària per prendre decisions ecològiques adequades i tindran una més gran protecció davant el blanqueig ecològic i social, a més d’altres pràctiques comercials deslleials”, ha destacat en un comunicat el ministre espanyol de consum en funcions, Alberto Garzón.

El comissari europeu de Justícia, Didier Reynders, per la seva banda, va aplaudir l’acord i ha destacat que, amb la nova legislació, els consumidors “han de poder trobar respostes” a preguntes com ara si un producte està dissenyat per durar, si es pot reparar, si és exacte i fiable la informació sobre la petjada de carboni del producte.

Un cop finalitzats els tràmits a Brussel·les, els vint-i-set estats membres disposaran de vint-i-quatre mesos per adaptar la seva legislació a la nova directiva, per la qual cosa els consumidors hauran de veure els canvis en els productes entre final del 2025 i principi del 2026.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona

L'sportech vol superar marques

Barcelona
Xavier Garcia
director del Tech Tourism Cluster de Catalunya (TTC)

“L’impacte del turisme té resposta des de la tecnologia”

Barcelona
LA CRÒNICA

A l’Expocasió, no val a badar

GIRONA

Comença la reforma integral de l’hotel Best Western Premier CMC, amb dos milions d’inversió

girona

Bumerang, l’‘start-up’ que evita 2.500 envasos d’un sol ús al dia

Barcelona

Empatif s’enfoca a guanyar volum, també amb compres

Manresa
ECONOMIA

Compres i milers de visitants a la fira Expocasió de Fornells

fornells de la selva

Continua la Vaga a la multinacional DXC Technology

girona