Economia

Alzamora s'obre al mercat a través de la innovació

El grup d'embalatge i d'arts gràfiques, amb 110 anys d'història, destina el 20 per cent de la seva producció a l'exportació

L'any passat va facturar 21 milions, que preveu incrementar aquest 2010

Una ouera de cartró reciclat, un estoig encunyat amb un tacte de pell de maduixa, l'embolcall d'un pack de cerveses que sembla tret del frigorífic... és l'art de fer excepcional allò que és quotidià. Són exemples, però molt explicatius, de la producció del grup Alzamora, que ara consolida l'expansió exterior obrint negoci en mercats emergents, tot i que el seu mercat forà més important és l'Estat francès. En conjunt, destina un 20 per cent de la producció –21 milions d'euros anuals el 2009– a l'exportació. La resta es distribueix a Catalunya i a l'Estat espanyol, el mercat natural.

El grup Alzamora, amb la tercera generació al capdavant, és referent al sector de l'embalatge i de les arts gràfiques. Té tres factories. A Sant Joan les Fonts, hi té la fàbrica d'embalatge, és a dir, de tot tipus d'estoigs, packs, expositors, PLV, displays, agrupadors, etc. A part, ofereix als clients el Sistem Carton Box, que aporta al client la maquinària que li cal per automatitzar la producció.

A Girona, hi té la fàbrica dedicada a les arts gràfiques, Gràfiques Alzamora, on imprimeix llibres, catàlegs i fulletons, bosses, etiquetes, prospectes, manuals, fulletons, llibres, etiquetes, manuals, etc. en offset i digital.

I, a Olot, hi té Alpack Plastic, que es dedica a la fabricació d'embalatges amb plàstic com els pots, estoigs, window-box, etc.

El grup Alzamora s'ha distingit de sempre per l'esperit pioner, l'actitud de servei i una posició en el mercat, fruit del col·lectiu de professionals qualificats que fet que sigui líder en el sector.

Lideratge

La capacitat d'innovació, qualitat i servei d'Alzamora li han valgut, entre molts premis i distincions, dues vegades el Worldstars, que són els premis més importants d'aquest sector a nivell mundial. Aquest 2010, ha estat guardonat amb el premi Gremi per un estoig Ipsis per ampolles de vi. La nòmina de premis és molt llarga, des d'una bossa per Loewe fins a estoigs per Idesa Parfums, colònies Puig o Dana, envasos d'espàrrecs per Casagrande, un expositor per Beiersdorf, caixes per roba interior Unno, estoigs de cosmètica de Coty Astor, Alquimia o, per citar només un altre exemple, pels endolls de la firma elèctrica Simon.

Innovació

El grup Alzamora ha apostat sempre per la innovació. Per això, té un departament d'R+D+i que crea prototips i maquetes, formula idees, dissenys, formes, colors, materials, i solucions. Aquesta aposta es concreta amb l'adquisició de la maquinària i de la tecnologia més punta que hi ha al mercat. Un bon exemple d'aquesta estratègia és el magatzem intel·ligent i robotitzat de la fabrica de Sant Cosme, a Sant Joan les Fonts, que va inaugurar l'any 2004. És una estructura de 25 metres d'altura, 5 sota terra per complir la normativa urbanística de la zona, amb estructures de doble fondària de palets, la qual cosa els permet aprofitar molt més els metres cúbics d'emmagatzematge. Funciona amb dos robots.

L'any 2004 és una de les dates importants per Alzamora. Tres anys després d'obrir la fàbrica d'embalatge de plàstic a Olot, tancava definitivament la fàbrica mare, del Pou del Glaç, i es traslladava a Sant Cosme, a la nova fàbrica. Alzamora havia optimitzat al màxim les instal·lacions de la fàbrica del centre de la capital garrotxina i fins i tot havia habilitat magatzems a l'antiga nau de Rigat del Pla de Dalt i a una del polígon de la Solfa, al barri de Sant Roc –on ara té l'empresa de plàstics– i ja no podia créixer més. La nova factoria de Sant Joan les Fonts li va permetre solucionar aquestes necessitats de creixements i, a la vegada, posar en funcionament unes instal·lacions modèliques i adaptades a les necessitats empresarials i de producció més exigents.

El grup Alzamora té, actualment, un total de 180 treballadors repartits per les tres fàbriques i exporta un 20 per cent de la producció, que xifra en volum de negoci i no pas en nombre d'unitats. L'any passat, el grup va facturar 21 milions d'euros i, per aquest any, preveu tancar amb un increment d'entre el 2 i el 3 per cent. El seu mercat natural és Catalunya, la resta de l'Estat espanyol i l'Estat francès, però té presència testimonial a altres països.

LA XIFRA

21
milions d'euros és la facturació del 2009
del grup Alzamora, que aquest any preveu incrementar en un 2 o 3%.

LA DATA

1900
És l'any en què Pere Alzamora Michel
inicia les arts gràfiques rere la llibreria que tenia al carrer Crivillers.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

CCOO convoca diverses jornades de vaga a Llansà

girona
Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona

L'sportech vol superar marques

Barcelona
Xavier Garcia
director del Tech Tourism Cluster de Catalunya (TTC)

“L’impacte del turisme té resposta des de la tecnologia”

Barcelona
LA CRÒNICA

A l’Expocasió, no val a badar

GIRONA

Comença la reforma integral de l’hotel Best Western Premier CMC, amb dos milions d’inversió

girona

Bumerang, l’‘start-up’ que evita 2.500 envasos d’un sol ús al dia

Barcelona

Empatif s’enfoca a guanyar volum, també amb compres

Manresa
ECONOMIA

Compres i milers de visitants a la fira Expocasió de Fornells

fornells de la selva