Economia

l'entrevista

“Aquí es pot anar a peu de poble a poble. És genial!”

Us ha sorprès la Costa Brava?

Moltíssim! Ha estat un gran descobriment per a molts de nosaltres. En el meu cas, la nostra revista quan ha dedicat articles a Catalunya, gairebé sempre ha estat sobre Barcelona. Ara he pogut comprovar que aquest país és molt més que Barcelona.

Vostè sap de què parla perquè deu viatjar molt, oi?

No tant com m'agradaria! Com a editora passo més temps editant continguts d'altres que han visitat les destinacions que no pas viatjant jo mateixa. El que sí que li puc dir és que llegeixo molt!

Vostè és al bell mig de dos mons: treballa a la premsa escrita però és molt activa a internet i les xarxes socials. El nou món està reemplaçant el vell?

No crec que l'estigui reemplaçant, ans l'està complementant. Nosaltres intentem aconseguir un bon equilibri entre els continguts per al paper i els continguts en línia, i també tenim els nostres blocs i participem activament en les xarxes socials. Crec que els editors estem intentant esbrinar el punt d'equilibri entre els continguts que poses en línia i els que publiques en paper, però jo hi veig una clara complementació.

Per exemple?

Li posaré un exemple ben concret. Nosaltres publiquem rànquings dels millors hotels. Ja no té sentit publicar grans descripcions dels hotels a la revista. Enguany hem destacat els més importants, i de la resta d'hotels només vam publicar la llista i vam enviar els lectors al web, on poden trobar una àmplia descripció, enllaços, mapes, vídeos, etcètera.

Les revistes de viatges eren les veus autoritzades per parlar de llocs i destinacions. Ara qualsevol amb un bloc o amb un perfil molt seguit a Twitter pot tenir tant o més influència. Què en penseu?

És cert que ara la gent comparteix les seves experiències turístiques mitjançant les xarxes socials. També crec, però, que hi ha diferents audiències. Els joves posen més atenció a internet, però els adults prefereixen llegir amb calma una revista. Tot i amb això, he d'admetre que nosaltres ens hem vist obligats a transformar-nos i adaptar-nos a aquests nous formats.

Què és el que més us ha agradat de la Costa Brava?

Definitivament, el cap de Creus! Aquells camins i aquell entorn absolutament natural i verge m'ha captivat absolutament. Haig de dir, però, que totes les experiències han estat increïbles. La Costa Brava és una destinació realment diferent! Conèixer els germans Roca, dinar amb pescadors a Tamariu, caminar pels carrerons de Santa Pau, els jardins de Santa Clotilde a Lloret, Portlligat, els volcans... tanta varietat i tot tan a prop! La gent és extraordinària; he tingut la sensació que valoren i s'estimen la terra on viuen. No és un parc temàtic o un museu per a turistes.

Quin consell donaria al sector turístic?

En Amèrica és impossible anar a peu d'un poble a l'altre com es pot fer aquí. És genial! El potencial és extraordinari. He trobat una xarxa d'hotels a la costa que s'ocupen de traslladar el teu equipatge d'un lloc a l'altre, per tal que tu puguis caminar tranquil·lament pel camí de ronda fins al següent poble sense preocupar-te de res. Això és realment únic, i s'hauria d'explotar molt més!



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

Banc Sabadell rebutja l’inicial oferta d’absorció del BBVA

barcelona

La Cuina de l’Empordanet presenta la seva nova guia de restaurants

begur

El Vívid, el mes de l’enoturisme a la Costa Brava, tanca amb el 89 % d’ocupació

girona

Acord de col·laboració entre la Cambra i CaixaBank

girona
GIRONA

La demarcació tanca el mes d’abril amb rècord històric d’ocupació

GIRONA
Economia

Rècord d’ocupació a l’abril a Catalunya amb 3,76 milions d’afiliats

barcelona
economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona