FRANCESC MONTES

«El producte de qualitat s'imposa a d'altres que potser són més barats»

Francesc Montes té 44 anys i va començar a treballar a Inpanasa quan en tenia 23.

–La crisi afecta la seva empresa?
–«La crisi afecta sempre tothom sigui o no del món de l'alimentació, encara que solen ser els últims als quals arriba; però sempre es nota, sobretot ara amb el tema de les marques blanques.»
–I la falta de finançament dels bancs?
–«De moment no tenim problemes amb cap entitat bancària. Penso que, tal com van l'empresa i les vendes, no hem de tenir dificultats en aquest sentit.»
–Com valora la situació econòmica actual?
–«No es prenen mesures, les empreses són les que al final han de tirar el país endavant, i si no fan res tanquen moltíssimes empreses. O fan un gir gran aquí o no sabem on acabarem.»
–Com ha de ser aquest gir?
–«Han de tornar a ajudar. Els bancs han tancat l'aixeta, i pel finançament tanquen moltes empreses, però és que els bancs han arribat a uns límits que no tenen diners, tampoc. Nosaltres estem en un sector, el de l'alimentació, que malgrat el problema es manté, però hi ha altres sectors que o els cuidem o això no pararà.»
–Com qualifica els productes d'Inpanasa?
–«Els tenim de gamma alta i lluitem per aquesta banda, defensant la qualitat.»
–Hi ha qui pensa que aquest tipus de productes contenen molts greixos.
–«Els greixos estan més destinats als productes de brioixeria. Nosaltres l'únic que utilitzem és oli de gira-sol, que és molt diferent. Han barrejat molt el tema de pastisseria i brioixeria, i això fa mal. Una cosa són els greixos hidrogenats en la brioixeria, com ara els croissants, i una altra cosa són les magdalenes i els bescuits que fem nosaltres, tot amb oli de gira-sol.»
–Utilitzen alguna tecnologia especial?
–«No. El tema de pastisseria inclou la barreja de les matèries primeres amb el seu batut, i ja es passa directament a coure. Sempre hi ha algun producte, com el marbre, que es fa diferenciat, o una ronda de crema feta exclusivament aquí, no en el mercat, sempre buscant aquesta petita diferenciació, però no a l'hora de la preparació.»
–La innovació hi és present?
–«Sí, constantment. Sempre treballem per intentar treure productes diferents, que no siguin al mercat, aportant alguna cosa més i que no puguin dir que tot és dolç o que totes les magdalenes són dolces. Quan vam treure la magdalena de iogurt vam estar tres anys estudiant el tema fins que vam trobar que el iogurt fresc encaixava perfectament dins la magdalena. Tot el que hi havia al mercat era iogurt en pols. Va ser una altra baralla, evidentment, a l'hora d'anar a presentar el producte, però ara és un dels primers productes. Això vol dir que el producte de qualitat s'imposa a d'altres que potser sí que són més barats però que hi posen iogurt en pols. Aquí és on burxem nosaltres sempre.»
–Quin és l'últim producte que han posat al mercat?
–«Una magdalena de 60 grams que hem anomenat suprema i que hem tret fa tres setmanes. És molt artesana, agrada molt i pensem que al setembre arribarà a tots els canals, pràcticament.»
–Hi veu futur, en els nous mercats?
–«Els productes a fora funcionen bé. França és el nostre millor client, evidentment per proximitat, però també creix a Anglaterra i Alemanya.

k

Tota l'entrevista, a www.elpunt.cat

Entrem en altres mercats perquè els productes agraden, funcionen, estem en línia en els preus i ens diferencien de la competència. La diversificació de productes que tenim fa que el client no hagi d'anar a comprar a diversos llocs. Porten una gamma de 25 o 30 referències, i això dóna facilitats als clients.»

–Es pot comparar un producte d'Inpanasa amb un de pastisseria?
–«Són productes diferents, encara que crec que es podrien comparar. Nosaltres estem en la línia d'intentar que sigui un producte de pastisseria.»
–Quins objectius tenen amb vista al futur?
–«La idea fonamental és continuar obrint mercat fora, perquè veiem que on entrem el producte encaixa bé. Anar creixent de mica en mica i tocar de peus a terra.»


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona