Economia

Seat va muntar a Martorell cotxes amb motors trucats

Algunes fonts xifren en mig milió els vehicles fabricats a Catalunya amb el model que esquiva els controls d'emissions

Stackmann garanteix la continuïtat de les inversions a la planta catalana

Fins a mig milió de vehicles era la xifra que ahir circulava entre els analistes del sector automobilístic per quantificar les unitats produïdes per la planta de Seat a Martorell amb el motor EA189 de Volkswagen, trucat per tal d'esquivar els controls d'emissions de gasos.

Des de Seat, però, no es va confirmar ni desmentir aquest cens, publicat ahir per El País i que significaria un 4,5% dels 11 milions d'automòbils equipats amb motors fraudulents produïts per la matriu alemanya i que es van distribuir per tot el món segons l'escàndol destapat fa pocs dies als EUA. Un portaveu de Seat va indicar a aquest diari que “es tracta d'una investigació global que està duent a terme Volkswagen per delimitar l'abast del problema, que afecta més plantes del grup, a més de la de Martorell”.

La mateixa font va precisar que, tot i les irregularitats detectades, els motors esmentats “són absolutament segurs per a la conducció”, i que, en qualsevol cas, “ja no es produeix cap vehicle amb aquest equipament des que es va introduir el motor EU6, que compleix les especificacions mediambientals”. Els responsables de la filial amb seu a Martorell declaren que estan amatents al protocol que ha d'instaurar Volkswagen per revertir els motors i fer que tornin a funcionar correctament. Algunes organitzacions de consumidors, com l'OCU, assenyalaven ahir que aquest protocol ha de consistir, com a mínim, en la reparació ràpida i gratuïta, i que s'ha de facilitar, si convé, un cotxe de substitució. Altres associacions d'usuaris, com Facua, van demanar un rastreig del sector per comprovar que no s'hagin produït més casos semblants en altres companyies.

Pel que fa a la inversió de 3.300 milions, anunciada fa menys de dues setmanes per Volkswagen per a la planta de Seat, el president d'aquesta última, Jürgen Stackmann, es va afanyar a assegurar que no perilla. Des de la Generalitat, el conseller d'Empresa, Felip Puig, tampoc pateix per un eventual estroncament de la injecció de diners. Puig va subratllar ahir que no hi ha risc per a aquest pla de creixement i es va mostrar convençut que “el retorn de les inversions servirà per pagar les possibles sancions”.

Per la banda sindical, el president del comitè d'empresa de la planta de Martorell, Matías Carnero (UGT), va declarar que la plantilla se sent “enganyada” per la direcció del grup i va expressar el neguit per si es tracta d'un “dany irrecuperable”. Al seu torn, CCOO va demanar informació “transparent” i va manifestar la seva “decepció” cap als responsables de la multinacional.

LA XIFRA

2
milions de cotxes,
de gasolina i dièsel, ha venut Seat els darrers sis anys. El 2014 en va facturar més de 378.000.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona

L'sportech vol superar marques

Barcelona
Xavier Garcia
director del Tech Tourism Cluster de Catalunya (TTC)

“L’impacte del turisme té resposta des de la tecnologia”

Barcelona
LA CRÒNICA

A l’Expocasió, no val a badar

GIRONA

Comença la reforma integral de l’hotel Best Western Premier CMC, amb dos milions d’inversió

girona

Bumerang, l’‘start-up’ que evita 2.500 envasos d’un sol ús al dia

Barcelona

Empatif s’enfoca a guanyar volum, també amb compres

Manresa
ECONOMIA

Compres i milers de visitants a la fira Expocasió de Fornells

fornells de la selva

Continua la Vaga a la multinacional DXC Technology

girona