Creix l'ocupació hotelera a la Costa Daurada a l'estiu
Ha aguantat tota la temporada com a tercera marca turística de Catalunya, tot i la davallada del turisme rus
Les pernoctacions van augmentar molt durant l'agost, després d'un juliol més fluix
S'especulava amb un estiu dolent per la baixada del turisme rus, però, finalment, no ha estat així. Segons dades de l'Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat), els hotels englobats a la marca turística Costa Daurada van ser, a l'agost, els tercers de Catalunya amb major xifra de pernoctacions –superats, tan sols, per la Costa Brava i Barcelona– i els segons amb el percentatge més alt d'ocupació d'habitacions. En total, la xifra de persones que van allotjar-se a la costa tarragonina va ser de 1.979 milers, un 3,3% més que el registrat el mateix mes del 2014. A més, les dades d'aquest mes són molt millors que les registrades durant el juny i el juliol, en què el descens acumulat de visitants va superar el 4%, una circumstància que va encendre totes les llums vermelles del sector hoteler. Però res més lluny de la realitat.
La recuperació turística d'agost també es va traduir en un increment destacat de l'ocupació hotelera, que es va enfilar fins al 87,5%, nou punts per sobre del valor registrat el juliol (78,69). Una tendència molt semblant han seguit els establiments hotelers de les Terres de l'Ebre, l'altre gran pol turístic de la demarcació de Tarragona. A l'extrem sud de Catalunya, la xifra de pernoctacions també va incrementar-se progressivament de juny a agost fins assolir una ocupació del 69,7%, gairebé sis punts per sobre de la mitjana que s'havia registrat entre els mesos de juliol i agost de l'any passat.
El sector hoteler de la zona vol esperar a conèixer les dades de setembre per fer una valoració global de la temporada, però després del repunt d'agost, ara hi ha més optimisme.
Bons resultats a Lleida
Per segon estiu consecutiu, les pernoctacions a la demarcació de Lleida han augmentat respecte de l'any anterior. Enguany, la temporada estival –quan falten els resultats totals de setembre– s'ha tancat amb un increment del 5,35%. Especialment significatiu ha estat l'increment d'ocupació als càmpings (7,5) i hotels (2,39). Els bungalous, per la seva banda, han registrat ocupació plena durant tot l'estiu.
“Fem una valoració molt positiva de la campanya”, assegura Juli Alegre, director del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, que destaca els resultats obtinguts a la marca turística dels Pirineus. “Al Trens dels Llacs, per exemple, hem augmentat els vagons i hem obtingut un 100% d'ocupació”, explica Alegre, que es mostra confiat a millorar resultats de cara la tardor.
En xifres globals, el nombre de viatgers registrats en establiments hotelers de Catalunya a l'agost va ser de 2.373 milers, un 4,8% més que el mateix mes de l'any anterior. Per marques turístiques, Barcelona ciutat va allotjar la xifra més alta de visitants (784,4 milers), un 6,1% més que el 2014. També van registrar increments importants de visitants els hotels de la Costa Brava (5,9%) i la Costa Daurada (9%).
Quant a la categoria dels establiments escollits pels visitants per passar-hi la nit, aquest estiu el més sol·licitat ha estat el de quatre estrelles, tant el mes de juliol com l'agost.