Economia

Economia

Nissan emplena el dipòsit

El fabricant comença a produir a la planta de la Zona Franca l'NP300 Navara, que ha suposat una inversió de 80 milions i que generarà mil llocs de treball

Preveu una producció de 120.000 vehicles anuals

Nissan va celebrar ahir la cerimònia de posada en marxa de la producció de la nova Navara a la planta de Barcelona, que començarà aquest mateix mes d'octubre. La pick up, que ocuparà en exclusiva la línia 2 de producció i que ha suposat una injecció de 80 milions d'euros, culmina un pla global d'inversions de 330 milions d'euros a la planta catalana per part del fabricant nipó.

La nova Navara se suma així al Pulsar i a la furgoneta NV200, que han suposat la renovació del 75% del catàleg de vehicles de la fàbrica de la Zona Franca en tan sols 17 mesos. Un fet que per al vicepresident de les operacions industrials de Nissan a l'Estat espanyol, Frank Torres, posa en evidència l'aposta de la marca per Barcelona. “La història d'aquesta fàbrica no ha estat fàcil, però entre tots hem aconseguit que sigui una història d'èxit”, va destacar Torres. En aquest mateix sentit, el president de Nissan per a Europa, Paul Wilson, afirmava sense embuts que les noves adjudicacions a la Zona Franca garantien la viabilitat d'una planta que “fa uns anys no tenia gens assegurat el seu futur”.

El fabricant preveu que amb el nou model la factoria pugui sumar fins a mil llocs de treball més, que s'anirien incorporant a mesura que augmenti la producció. En tot cas, la companyia va evitar ahir parlar de calendaris concrets i va acabar per supeditar la generació de nova ocupació a la marxa dels mercats i a la comercialització d'automòbils. “L'important és que tenim un model prou flexible per adaptar-nos als canvis que puguin venir”, hi va afegir Torres. El mes de juny passat la marca va prescindir del torn nocturn davant la finalització de la producció de l'anterior Navara i Pathfinder, la qual cosa va generar un excedent de plantilla d'unes 270 persones. Nissan començarà a produir la versió de l'NP300 Navara per al mercat europeu i després hi sumarà la versió per als països del Pròxim Orient seguida de les noves pick up per a Mercedes i Renault, que compartiran la mateixa estructura. Amb els tres vehicles, el fabricant espera situar-se en una producció de 120.000 unitats l'any i augmentar així l'ocupació de la planta de la Zona Franca, que actualment està tan sols al voltant del 60% de la seva capacitat.

De fet, la renovació de l'oferta de models de la factoria podria arribar a impulsar la producció fins a les 200.000 unitats i assolir així un nivell òptim per sobre del 85% de la capacitat del centre de producció. “No podem predir quan hi arribarem, però és on volem ser”, va destacar el vicepresident sènior de fabricació a Europa, Colin Lawther.

Amb la nova pick up, Nissan preveu recuperar el lideratge del mercat en aquest segment. “Hem reinventat el concepte de pick up amb un vehicle que combina robustesa i comoditat”, va indicar Frank Torres. Nissan acumula cinc anys consecutius de creixement a Europa, una tendència que la firma espera accelerar amb la comercialització dels nous models.

La crisi a Volkswagen

Els directius de Nissan van evitar ahir fer sang amb l'escàndol del frau massiu de Volkswagen i es van limitar a afirmar que “Nissan compleix tota la normativa”. El responsable de la companyia nipona a Europa va destacar, però, que la pressió d'aquesta regulació “està fent augmentar els costos del dièsel”.

32è aniversari
Fa tot just aquests anys que Nissan va fabricar el seu primer vehicle a Europa, i ho va fer precisament a la planta de la Zona Franca. Va ser un tot terreny Patrol el que va inaugurar aquesta presència productiva, que amb l'arribada de la nova NP300 Navara garanteix com a mínim cinc anys de certa calma.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia