Economia

Volkswagen garanteix les inversions a Martorell

El ministre Soria ha mantingut aquest dijous una reunió amb el nou president del grup del grup automobilístic

El ministre d'Indústria, José Manuel Soria, ha assegurat aquest divendres en unes declaracions a la Cadena Cope que el nou president de Volkswagen, Matthias Müller li va assegurar aquest dijous a la tarda en una reunió que van mantenir a Alemanya que “el programa d'inversions” que el grup tenia previst fer a Martorell “es manté”. Confirma d'aquesta manera que malgrat els problemes del grup i l'amenaça de cancel·lar o ajornar totes les inversions “no essencials”, Martorell rebrà els 3.200 milions d'euros previstos, mentre que la factoria que el grup té a Navarra també rebrà els prop de 1.000 milions.

Segons el ministre, malgrat que Volkswagen encara ha de portar aquesta decisió a “alguns comitès interns” per fer-la realitat, “tenim la garantia que mantenen aquest programa, que incorpora una sèrie d'ajudes per part dels governs -tan les comunitats autònomes com l'Esat- per impulsar la innovació en aquests nous models”, ha afirmat Soria a Herrera

Unes declaracions que alimenten les expectatives de la planta de Martorell després que el nou president del grup advertís de la cancel·lació d'inversions que no fossin considerades essencials.

Segons el ministre, en aquesta mateixa reunió el president del grup el va informar que el trucatge de les emissions de gas afecta a 11 milions de motors dièsel dels què 9 circulen per Europa, dels què 683.000 estan a l'Estat. Amb tot, ha assegurat que la companyia ja està dissenyant “un pla d'acció” perquè a partir de l'1 de gener del 2016 tinguin “una solució al software que incorporen”.

El ministre ha apuntat que això “no té absolutament res a veure” amb la seguretat d'aquests vehicles i ha admès que el que Volkswagen arreglarà és aquest software, i no les emissions reals dels vehicles.

També ha justificat que l'Estat ja no demani a la companyia que li retorni els diners que va rebre pel pla PIVE perquè, segons ha afirmat, aquest pla tenia en compte les emissions de CO2 i no les de NOx, quan és aquest últim gas el que els cotxes de Volkswagen estarien emetent per sobre dels nivells que havien promès.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat
Informació especial

Zentinel MDS, l’‘start-up’ que ajuda a digitalitzar la maquinària antiga