Nou mercats faran un 2x1 amb productes de proximitat
La iniciativa es durà a terme els dies 13 i 14 de novembre
L'objectiu de la campanya és promoure l'excel·lència i atreure nous compradors als equipaments coberts de la demarcació
Els mercats municipals coberts de les comarques gironines participen en una campanya per potenciar els productes de proximitat i promoure l'excel·lència d'aquests equipaments públics. Es tracta d'una acció en què participen els nou mercats municipals gironins –Girona, Salt, Olot, Lloret de Mar, Sant Feliu de Guíxols, Palamós, Palafrugell, Roses i Portbou–, que es durà a terme els dies 13 i 14 de novembre i que consistirà a oferir un 2x1 en productes de proximitat. La campanya és una aposta pels mercats municipals com a lloc de compra principal de productes frescos, ja que es tracta d'equipaments que estan íntimament lligats als productes locals i, per això, garanteixen la preservació dels productors locals gironins.
En els nou mercats hi ha 222 parades. El més gran és el de Girona, que en té 56, i el més petit, el de Portbou, amb sis. Tots formen part de la Xarxa de Mercats Municipals de Girona, que ha decidit adherir-se a una iniciativa promoguda per l'àrea de Promoció Econòmica de la Diputació de Girona. El diputat d'aquesta àrea, Josep Frias, va assegurar que “la Diputació dóna suport al comerç de proximitat però també als productors i als productes de proximitat”.
El tècnic de la Diputació Carles Benítez va comentar que l'objectiu de la promoció és potenciar el comerç dels mercats municipals, que són un punt de trobada i alhora donen a conèixer el territori amb productes de qualitat. Cadascuna de les parades que hi participaran –en aquesta primera edició no s'hi adhereixen totes– haurà d'oferir un 2x1 almenys en un producte. El comprador, a més, rebrà una entrada per visitar el Fòrum Gastronòmic que es fa el mateix cap de setmana –el 14 i el 15–. Segons Benítez, el que es pretén és que cada parada doni a conèixer el seu “producte estel·lar” i, al mateix temps, arribar a nous compradors, aquells que no solen anar a aquests mercats. Es tracta que el comerciant ho aprofiti per “exhibir-se” i mostrar els seus millors productes de proximitat.
El president del mercat del Lleó de Girona, Joan Gironell, va explicar que aquestes ofertes de 2x1 no són fàcils per als petits comerciants, perquè a l'hora de comprar els productes ho fan mirant la qualitat, i no pas la quantitat. Amb tot, va dir que hi posaran imaginació per fer-ho possible.