Economia

Comerç

Promoció dels mercats municipals

Millor preu, mateixa qualitat

Bon balanç dels nou espais municipals gironins de la doble jornada amb productes 2x1

Molts dels clients desconeixien les ofertes, però alguns aprofiten per comprar qualitat a meitat de preu

La campanya va portar alguns nous clients i els més habituals van gaudir de les ofertes

Pomes, pintxos, avellanes de Reus, cremes naturals musclos, vins o cerveses. Qualsevol d'aquests productes es podia comprar, ahir o divendres, a meitat de preu al mercat del Lleó de Girona, en el marc d'una campanya de la Diputació de Girona per promoure els productes de proximitat i donar més difusió a la tasca que fan els mercats municipals per fer arribar als ciutadans productes de qualitat i de productors propers.

Així, en aquesta doble jornada, les ofertes de 2x1 en alguns productes es repetien a Girona, Salt, Olot, Lloret de Mar, Sant Feliu de Guíxols, Palamós, Palafrugell, Roses i Portbou. En línies generals, els marxants dels diversos mercats fan un bon balanç d'aquesta campanya de promoció, per bé que es considera que caldria garantir una major publicitat d'aquestes jornades. S'ha comprovat que molts dels clients desconeixien que aquests dos dies hi trobarien producte en la fórmula de 2x1. Des de la Polleria Nuri de Girona s'admetia que “no ha servit perquè vinguin molts clients nous”, però admetien que, ahir, el mercat s'havia animat força. En una línia semblant, el president dels marxants del mercat del Lleó, Joan Gironell, admetia que, divendres, “va ser força fluix”, però, en canvi, ahir dissabte, hi anava “gent coneixent la promoció que demanava quins productes hi havia al 2x1 per aprofitar-ho”. En línies generals, considera que ha estat una bona iniciativa que es pot millorar si es repeteix l'any que ve.

L'Ivan de la botiga Diví oferia dos productes al preu d'un de tres vins i una cervesa que confirmava que, en el seu cas, “ha anat molt bé” i que havien venut “un grapat de caixes”. Assegurava que “molts eren clients habituals que aprofitaven l'oferta”, però que també hi havia anat “algun client nou”. La Mai de Fruites Adela i Toni veia bé l'experiència, però reconeixia que “la majoria de clients venia molt desinformada”. Malgrat això, reconeixia que cal impulsar mesures com aquestes per fer que els ciutadans s'acostin als mercats municipals: “Tot són grans superfícies i nosaltres estem predestinats a desaparèixer, quan nosaltres oferim qualitat i un tracta més proper i familiar.” També la Mercè de Cuits Pepita ha detectat poca informació perquè alguns clients pensaven que trobarien un 2x1 en tots els productes, però, com confirmaven diversos marxants, “això no és possible perquè no guanyem un 50% en els nostres productes”.

Una enquesta ràpida entre els clients palesa que no hi hagut prou informació. Una parella gran que resideix a Girona i que són clients esporàdics del mercat surt del recinte amb un parell de bosses força carregades; malgrat això, admeten que no sabien que es feia el 2x1 i que, malgrat comprar-hi, no se n'havien adonat. Una clienta habitual és la Isabel, que cada setmana sol anar-hi a comprar i tampoc coneixia la campanya. En sentit contrari, una parella, en Sergi i la Marta, sí que sabien que es feia la promoció i arribaven al mercat per veure quines ofertes hi havia i comprar allò que els interessés. Un altre client, en Toni, n'estava al cas, però ironitzava lamentant que “no es fes 2x1 amb les gambes”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia