La Borsa
Més valors
Economia

EasyJet estrena la seva nova base a l'aeroport de Barcelona

Hi destina tres Airbus A320, amplia la plantilla amb 120 treballadors i anuncia noves rutes a Bordeus i Nàpols

La línia aèria preveu un creixement d'un 7% aquest any al Prat

La línia aèria de baix cost EasyJet va inaugurar ahir la seva base a la Terminal 2 de l'aeroport de Barcelona, on hi ha destinat, de moment, tres avions Airbus A320 i hi ha ampliat la plantilla amb 120 nous treballadors, sobretot tripulants de cabina i pilots. Segons el director general de la companyia a l'Estat espanyol i Portugal, Javier Gándara, la nova base permetrà a la línia aèria afegir noves rutes a les que ja té el Prat –com les que començaran el març vinent, a Bordeus i Nàpols–, augmentar les freqüències –com a les ciutats de Ginebra o Basilea, “on es podrà anar i tornar el mateix dia a partir d'ara”–, i “millorar la connectivitat de Barcelona i Catalunya amb la resta d'Europa”.

Des que EasyJet va començar a operar a l'aeroport de Barcelona, el 1996, amb un vol Barcelona-Londres Luton, la companyia ha transportat 32 milions de passatgers –l'equivalent a omplir 300 vegades el Camp Nou– amb origen o destinació a l'aeroport català. Des del Prat, EasyJet té 16 destinacions i farà cada setmana aquest any un total de 466 vols en temporada alta.

Els negocis catalans

Gándara, que va estar acompanyat en la inauguració oficial de la nova base per la directora de l'aeroport de Barcelona, Sonia Corrochano, i pel director de la Xarxa d'Aeroports d'Aena i exdirector del Prat, Fernando Echegaray, va anunciar que amb aquesta infraestructura la companyia preveu un augment del tràfic de passatgers per aquest any d'un 7% i arribar als 3,1 milions d'usuaris transportats, respecte dels 2,8 milions del 2015.

El director general de la línia aèria a la península va destacar que la nova base d'operacions al Prat, la número 28 que té a Europa –després d'inaugurar dilluns passat la de Venècia–, “és un nou pas en la consolidació de l'estratègia de la companyia a l'aeroport català i una clara aposta per continuar atraient el passatger de negoci, que ja suposa un 20% dels usuaris”. Gándara també va voler destacar el suport d'EasyJet a l'impuls de l'economia local, amb la contractació de 120 nous treballadors, i a les relacions econòmiques de Catalunya amb Europa, “oferint millors connexions i serveis i connectant els negocis catalans amb la resta d'Europa”.

Sobre els plans de la companyia a mitjà termini, Gándara no va voler avançar gaire detalls, tot i que va assegurar que tant la creació de noves rutes com l'ampliació de la flota d'avions destinats al Prat dependrà de l'evolució de tràfic de passatgers i de la demanda dels clients. “Quan obrim una base, la idea és començar amb dos o tres avions i anar augmentant el seu nombre segons com vagi tot, i Barcelona, per descomptat, és un lloc on voldríem continuar creixent”, va afirmar Gándara.

El director general d'EasyJet va descartar que la línia aèria consideri fer cap gir en el seu model de negoci afegint el llarg radi, tot i el baix preu del barril de cru. En aquest sentit, Gándara va afirmar que “amb un 8% de la quota de mercat a l'Estat en mitjà i curt radi” encara tenen “molt de marge per seguir creixent i millorar la qualitat del servei”.

En l'acte d'inauguració hi va haver els tradicionals canons d'aigua per donar la benvinguda a un dels A320 amb base al Prat i amb el simbòlic tall de cinta. Tant Corrochano com Echegaray, actual directora i exdirector del Prat, respectivament, es van felicitar per l'estrena de la nova base operativa d'EasyJet a Barcelona, que consolida una relació de molts anys.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.