Economia

S'estima un impacte de deu milions d'euros per a Girona

És la repercussió que es calcula que tindrà la sèrie per a la ciutat amb el llançament de la nova temporada

La capital espera convertir-ho en un nou atractiu turístic i que augmentin els visitants

L'estrena de la sisena temporada de Joc de trons es calcula que pot acabar suposant un impacte d'uns deu milions d'euros per a la ciutat de Girona. Així ho va admetre ahir el regidor de Cultura de l'Ajuntament de Girona, Carles Ribas, en una entrevista a Fem Girona, tenint en compte la repercussió mundial que suposarà el llançament d'aquesta sèries i el fet que la capital gironina fos una de les ciutats de gravació de la nova temporada.

Ja al mes de setembre, l'aleshores alcalde de Girona, Carles Puigdemont, va avançar que només una setmana de rodatge va comportar un impacte per a la ciutat de 3,6 milions d'euros, tenint en compte la repercussió mediàtica i calculant què hauria costat si Girona hagués hagut de pagar als mitjans i com a publicitat la presència de la capital gironina en minuts de televisió o ràdio o pàgines de premsa. Ara el tinent d'alcalde Carles Ribas assevera que “ara amb l'estrena de la temporada es calcula que pot multiplicar-se per tres l'impacte i acostar-se als deu milions d'euros”.

L'equip de govern de Girona també considera que cal treballar com pot aprofitar la ciutat des del punt de vista turístic la repercussió de ser escenari de Joc de trons. Cal tenir en compte que les regions o ciutats que han estat seu dels rodatges de les primeres cinc temporades han vist com el turisme dels fans de la sèrie es deixava notar de seguida. Així, per exemple, a Osuna l'increment de visitants va ser del 35%, mentre que a Sevilla la xifra de turistes va créixer un 12%. També l'impacte a la xarxa es nota, com ho demostra, per exemple, que les planes web de M'dina, a Malta, rebessin un 29% més de visites; les de Dimmuborgir, a Islàndia, un 19% més; les del comtat d'Antriom, al Regne Unit, un 13%, i les de Myvat, també a Islàndia, un 10%. De fet, el sector turístic de la ciutat ja va advertir que durant el rodatge l'impacte es va notar de manera puntual per l'equip de la sèrie, però esperen que a partir d'ara es deixi notar amb més visitants sobre el terreny per veure els escenaris que han trepitjat Arya Stark o Jaime Lannister.

En un món globalitzat i interconnectat, la repercussió a la xarxa és ingent. Només durant el rodatge, el govern municipal va garantir que hi havia hagut 1.300 milions de visualitzacions amb les etiquetes de Girona. Una de les dades és que els conceptes relacionats amb la ciutat eren positius, com ara “ciutat oberta”, “fantàstica” o “medieval”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Estats Units

La Fed retalla mig punt els tipus d’interès en la primera rebaixa des del 2020

Barcelona
Estats Units

Tupperware inicia el procediment de fallida

Barcelona
economia

Mataró guanya una primera demanda al Corte Inglés que li reclama 24 milions

Mataró
unió europea

Anul·len una multa a Google per pràctiques abusives en publicitat

barcelona

El Consorci de les Gavarres augmenta un 14,36 % el pressupost 2025

monells

El Girocamping PRO presentarà noves eines per potenciar la sostenibilitat

SANT PERE PESCADOR
Economia

El BBVA no apujarà l’oferta de l’opa al Sabadell perquè ja és “molt atractiva” pels accionistes

barcelona
economia

Nous ajuts per impulsar el comerç de Mataró

mataró

L’ampliació de l’Outlet Gran Jonquera s’obrirà el mes d’octubre

LA JONQUERA