Economia

Abertis situa l'Estat com a eix prioritari però no “únic”

Preveu negociar amb el nou executiu la pròrroga de les concessions que hi té, entre les quals hi ha la de l'AP-7, que representa el 28% del negoci espanyol

El primer tram de l'AP-7 venç l'any 2019

Preferent, però no tant. El negoci d'Abertis a l'Estat espanyol continuarà sent una de les prioritats de la companyia, com reconeixia ahir el seu president, Salvador Alemany, tot i que no serà l'única. “Espanya és un objectiu prioritari però no l'únic”, assumia ahir Alemany, que recordava que aquest segle no hi ha hagut noves concessions a l'Estat i també que “per a tot el sector de les infraestructures la internacionalització és una prioritat”. De fet, el negoci en territori espanyol representa el 30% dels ingressos del grup segons les dades del 2014, contra el 70% del negoci en altres països, del qual el 37% correspon a França i el 18%, al Brasil. Quant al benefici brut d'explotació (Ebitda) del 2015, la xifra arriba al 34% en el cas de l'Estat espanyol i al 38% en el negoci a l'Estat francès.

Justament, Alemany va recordar ahir, en la roda de premsa prèvia a la junta d'accionistes, que el model per al grup és el del Pla Relance, de col·laboració publicoprivada, un acord al qual es va arribar amb el govern francès per invertir en les autopistes que ja tenia en concessió en aquell país a canvi d'allargar la vida mitjana dels contractes, un model que també negocia a Xile, el Brasil, Puerto Rico o l'Argentina. La vida mitjana de les concessions d'Abertis arreu és de 20 anys.

Alemany va assenyalar que el grup català no té “cap problema” a invertir a l'Estat espanyol “ni en cap país que tingui seguretat jurídica i on hi hagi projectes”, i que no es tanca a noves inversions, tot i que va assumir que la situació política actual de punt mort no és la millor possibilitat. A més, l'any 2019 venç la concessió del primer tram de l'AP-7 entre Tarragona i el País Valencià i no hi ha expectatives de renovació, tot i que el compromís del grup és negociar amb el nou executiu la pròrroga de les concessions més immediates, que vencen entre el 2019 i el 2021. Segons va explicar el vicepresident del grup, Francisco Reynés, la concessió de l'AP-7 representa el 28% del negoci a l'Estat. Reynés va assegurar que l'ampliació de les concessions és independent del litigi obert amb el govern espanyol, a qui reclama una compensació pel descens del trànsit a l'AP-7 durant la crisi.

Abertis va aprovar ahir en una junta destinar 650,9 milions d'euros a distribuir els dividends amb càrrec al 2015 i 2.100 milions per als anys compresos entre el 2015 i el 2017, i va aprovar els comptes de l'any passat, amb 4.378 milions d'euros d'ingressos.

LA FRASE

Espanya és un objectiu prioritari però no l'únic. En aquest segle no hi ha hagut noves concessions
Salvador Alemany
president abertis

LA XIFRA

34
per cent
del benefici brut d'explotació (Ebitda) es registra en l'activitat que fa a l'Estat; la resta és negoci exterior.

LA DATA

2019
expira
la concessió de la primera autopista que el grup té a l'Estat, el tram de l'AP-7 entre Tarragona i València.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia