Open Camp calcula en 23 milions d'euros els ingressos anuals del parc
S'hi preveuen 1,4 milions de visitants en els 230 dies d'obertura
L'impacte econòmic és de 121,7 milions d'euros, segons un informe de la Pompeu Fabra
Els organitzadors de l'Opne Camp, el primer camp temàtic sobre l'esport, que obrirà el pròxim 18 de juny a l'anella olímpica de Montjuïc, a Barcelona, estimen en 23 els milions d'euros de facturació anual del negoci, tenint en compte que les previsions són rebre fins a 1,4 milions de visitants a l'any. La inversió inicial en el projecte ha estat de 20 milions d'euros, dels quals 13 els ha invertit el grup promotor –Gabinet Gaudí, que té un 52% de les accions– i els 7 restants, operadors i partners que participaran en el projecte, que és exclusivament de caràcter privat.
Segons va explicar ahir a la premsa econòmica el director general i fundador del projecte, Paco Medina, dels 13 milions invertits, 5 s'han destinat a personal i els 8 restants, a sistemes i adequacions i a millorar les actuals instal·lacions olímpiques, sovint amb instal·lacions mòbils. De fet, no ha calgut fer cap obra ni gran instal·lació perquè l'Open Camp aprofitarà l'Anella Olímpica de Montjuïc, tot i que haurà de compartir l'espai i compaginar-lo amb les activitats esportives i lúdiques que s'hi fan durant l'any. Estarà obert 230 dies a l'any i l'entrada serà tipus forfet.
És previst que es contractin més de 505 persones, de les quals 100 seran personal d'oficines; 270, treballadors del parc, i 135, treballadors d'altres operadors. La Universitat Pompeu Fabra ha estimat l'impacte econòmic del projecte en 121,7 milions d'euros.
LA XIFRA
LA FRASE
LA DATA
Una entrada tipus forfet de 28 euros
L'Open Camp, el primer parc temàtic de l'esport, obrirà el 16 de juny, però els primers dos dies es reservaran a actes amb invitació. A partir del 18 ja es podran comprar les entrades a taquilla. Es tracta d'una entrada tipus forfet que permet l'accés a 36 experiències esportives, de les quals deu són reals i nou, virtuals. A més, no es tancarà el recinte i els visitants, no només els clients, podran passejar-hi lliurement. Cada nit, a més, es farà una festa de tancament com es fa als parcs temàtics. “El nostre target és universal, hi tenen cabuda visitants de totes les edats, empreses i famílies i també serà molt atractiu per al públic juvenil”, va assegurar ahir Paco Medina. La singularitat rau en la temàtica del parc, l'esportiva, i en el desenvolupament del concepte de sportainment, que uneix esport i entreteniment. No en va, el visitant podrà viure el seu minut de glòria, sentir corejar el seu nom al camp i practicar esports d'elit.