economia
comerç
Neix una associació de botigues a Lleida de foment del comerç local
L'associació Slow Shop Lleida es va presentar ahir amb l'objectiu de fomentar el comerç local de proximitat, les botigues amb valor afegit i la producció pròpia, i ja aglutina 26 establiments del centre de la ciutat.
La presidenta i impulsora de la iniciativa, Juliana Fernandes, va explicar que la voluntat és “humanitzar el comerç, potenciar la compra de proximitat i crear sinergies entre nosaltres”. Va destacar que tots els associats són emprenedors i que tots dirigeixen i atenen els seus negocis. L'entitat, a més, no accepta franquícies ni cadenes. També aposten pel comerç just i per la conciliació familiar dels comerciants i els treballadors.
Per això una de les iniciatives que preparen és la Diada de l'Horari Europeu”, per experimentar almenys un dia l'obertura de botigues de 9.00 a 19.00. També volen celebrar una jornada slow shop, nou corrent de foment del comerç de proximitat que ja funciona en altres ciutats, per donar a conèixer el concepte. La nova entitat agrupa comerços de sectors molt diversos i neix just quan el sector tem per la implantació de diverses mitjanes i grans superfícies a Lleida.