Elior estableix a Barcelona l'àrea de concessions
Integra l'empresa Áreas, que es redimensiona i que està dirigida per Fontana
El grup francès de restauració i serveis Elior ha triat Barcelona per establir la seu central del seu negoci global de concessions, que opera sota la marca d'Áreas, antiga companyia present en el sector que es va integrar totalment dins el grup el setembre passat. Áreas es redimensiona així i es converteix en la marca global del grup per a la seva divisió de concessions, aplegant els negocis de l'antiga companyia Áreas (present a l'Estat espanyol, Portugal, l'Amèrica Llatina i els Estats Units), MyChef (Itàlia) i Elior Concessions (l'Estat francès i el nord d'Europa). La divisió va tancar l'exercici del 2015 amb una facturació de 1.679 milions d'euros i ha assolit durant el primer semestre de l'any (entre octubre i abril) uns ingressos de 720 milions i un benefici brut d'explotació (ebitda) de 37 milions, 27,9% superior al de l'any anterior, segons va explicar ahir Pedro Fontana, conseller delegat d'Áreas.
És previst que la companyia inverteixi vora 500 milions d'euros fins a l'any 2020 en inversions als seus establiments, concessions i noves adquisicions, segons el pla detallat per Philippe Salle, president i conseller delegat d'Elior Group, fundat l'any 1991 i present a tretze estats. Amb tot, va puntualitzar que les compres es faran si es presenta l'ocasió. La matriu francesa va facturar 5.674 milions d'euros l'any passat i aspira a doblar les vendes l'any 2020. A l'Estat espanyol, opera en el sector de la restauració col·lectiva per mitjà de Serunion.
Objectiu: Àsia, Pròxim Orient i nord d'Europa
El principal segment d'activitat d'Áreas són els aeroports, i és present en 85. Aquest negoci representa el 41% del total, seguit de les autopistes (259), amb el 37% de la facturació, i les estacions de tren (73), amb una aportació del 22%. L'estratègia de creixement d'Áreas per als pròxims anys es fonamenta a consolidar la seva posició a l'Europa continental, on té posicions fortes als estats francès, espanyol (on és líder) i italià (és el tercer operador); a créixer en aeroports als Estats Units i doblar-ne la facturació actual (250 milions de dòlars), i a expandir el negoci d'aeroports a mercats com Alemanya, al Regne Unit, Àsia, els països nòrdics i el Pròxim Orient.