Caprabo va guanyar 7,3 milions l'any passat i va deixar enrere les pèrdues
El resultat d'explotació millora de l'11% i és el millor dels últims set anys
Caprabo va deixar enrere els números vermells i va tornar als beneficis en l'exercici de l'any passat. La cadena de distribució, amb seu a l'Hospitalet de Llobregat, va obtenir un benefici net de 7,3 milions d'euros l'any passat, contra els cinc milions de pèrdues registrades el 2014. A més, el resultat d'explotació va millorar l'11% interanual i va arribar als 26,8 milions, el millor dels últims set anys, segons va informar ahir l'empresa en un comunicat. La facturació bruta a Catalunya i Navarra va arribar als 1.124 milions d'euros, amb un lleu descens del 0,3% en relació amb els 1.127 milions en vendes del 2014.
“Les xifres de l'últim exercici consoliden la tendència de millora dels últims dos anys en el seu resultat d'explotació”, segons la nota de la companyia, que considera també que “els resultats positius avalen l'aposta estratègica de la companyia per la innovació per mitjà d'un supermercat de nova generació, els nous formats i la multicanalitat; per la producció de proximitat i per l'expansió mitjançant franquícies en el seu principal mercat”.
Dotze nous establiments
El grup va tancar l'any amb 324 botigues, de les quals 293 són a Catalunya i 42 són franquiciades. Al llarg de l'any, Caprabo ha incorporat dotze establiments comercials a la seva xarxa de botigues i, per contra, ha tancat set supermercats. En el primer semestre del 2015 s'ha materialitzat l'operació de desinversió en les 50 botigues de Madrid i Castella-la Manxa, el 16% de la facturació, que ha representat un impacte negatiu el 2015 de 9,3 milions d'euros en operacions interrompudes, segons la nota del grup, però que ha permès fixar el focus en Catalunya. La companyia preveu renovar tota la xarxa de supermercats amb una inversió estimada de 80 milions d'euros. Caprabo forma part del Grup Eroski, del qual representa el 20% del negoci.