L'impacte de l'ascens del Reus superarà els 5 milions d'euros
La Cambra de Comerç va presentar ahir l'estudi econòmic de la pujada de categoria a segona divisió del CF Reus
El document es basa a estudiar l'efecte directe, l'indirecte, el de transferència de pressupost i el mediàtic
Que el CF Reus Deportiu competeixi enguany en la categoria de plata comportarà un impacte econòmic a la ciutat de 5.172.937 euros. Aquesta és una de les principals dades extretes de l'estudi fet per la Cambra de Comerç de
Reus presentat ahir. La metodologia emprada es basa en el càlcul de quatre factors determinants: efecte directe, indirecte, de transferència de pressupost i mediàtic.
Pel que fa a l'efecte directe, l'estudi calcula una dada estimada de 3.500 espectadors per partit a l'Estadi Municipal. D'aquesta xifra, un 74%, serien abonats; un 10%, invitats o persones amb passis de cortesia, i un 16%, no abonats. D'aquests últims, es calcula que un 40% procediran de poblacions que no són Reus ni la seva àrea de proximitat. Aquest fet suposarà una mitjana de 230 espectadors de fora de la ciutat, amb un total de 4.830 assistents de fora vila durant la temporada.
D'aquest total, es calcula que un mínim d'un 15% passaran una nit a Reus. D'aquesta manera, s'estima que els ingressos dels hotels per temporada seran de 289.850 euros. Pel que fa a restauració, generarà una despesa de 108.570 euros. En concepte de comerç, bars, cafeteries i transport, l'estimació de les despeses d'un matx que no sigui diumenge serà de 143.520 euros i de 49.680 euros en festiu. Així, s'estima que el resum d'ingressos per temporada per assistència forana serà de 621.776 euros.
L'afluència més gran d'aficionats per l'ascens a segona del club local també té la seva repercussió en l'impacte econòmic. En aquest sentit, la despesa total dels seguidors locals serà de 589.785 euros.
Segons l'estudi, l'efecte indirecte serà de 280.234 euros i l'efecte de transferència del pressupost dóna el resultat de 580.800 euros.
Efecte mediàtic
Per calcular l'efecte mediàtic, l'estudi ha tingut com a referència el cas de la SD Eibar, de primera divisió. Tot i que resulta complicat calcular aquest impacte a causa de les nombroses variables que el condicionen, la Cambra estima que pugui ser al voltant de 3.101.142 euros.
Pel president de la Cambra de Comerç de
Reus, Isaac Sanromà, l'ascens del CF Reus és una gran oportunitat “pel que pot representar per a les empreses de la ciutat i del territori”.